× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Kapotte koppeling (verw. 20 sept)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-09-2011 15:34 #631438 door V300 register
Kapotte koppeling (verw. 20 sept) is gemaakt door V300 register
Ik heb een volvo 340 variomatic uit 89. Helaas heeft mijn koppeling het vorige week begeven. Heeft iemand nog een koppelingset te koop?
Ik kan het zelf niet repareren (geen ruimte en gereedschap), dus misschien ben ik wel genoodzaakt mijn auto te verkopen. De carrosserie is heel goed, een paar hele kleine butsen en schrammen, bijna geen roest, zeker niet op de gevoelige plekken. De motor loopt prima, een aantal pakkingen zijn recentelijk vervangen. De versnellingsbak moet even nagekeken worden en de koppeling moet dus vervangen worden. Heeft iemand interesse om dit project van mij over te nemen?

vr gr, Alard Vermeulen
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
0617844272
Utrecht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2011 15:39 #884632 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Kapotte koppeling (verw. 20 sept)
Je woont redelijk gunstig. Vlakbij Utrecht woont een clublid dat tegen betaling vaker koppelingen vervangt. Ik kan niet in zijn agenda kijken, maar als je geluk hebt krijg je vanavond nog een mailtje ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2011 23:05 #884672 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kapotte koppeling (verw. 20 sept)
Hoe kan het toch vaak zo ver komen. Je merkt toch dat er iets aan de hand is; meer gas geven, slippende koppeling etc. Er zijn verschillende mensen in de club die dit kunnen. Koppelingsplaat is nog te krijgen. Hopen dat je vliegwiel en of drukgroep niet ook naar de maan is. Tevens een uitgelezen moment om lagers en keringen te vervangen, mocht dat nodig zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-09-2011 23:31 #885373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kapotte koppeling (verw. 20 sept)
auto is inmiddels gerepareerd

en weer een tevreden 340 rijder(potentieel clublid) ik heb de auto opgehaald bij allard in utrecht, mooie 340 GL van 89 met 120.000 KM , champagne metallic, en helemaal roestvrij !(stond altijd binnen) de oorzaak van het verbranden van de koppeling had als oorzaak de schakelhandle ,waarvan de ontkoppelingknop niet meer werkte (vork was krom+kromme schakelstang) daar kwam ik zelf pas achter
nadat ik de koppeling had gemonteerd, dus heb ik een gebruikte pook gemonteerd ,en toen werkte alles weer perfect !!, helaas was het vliegwiel wel wat beschadigd, maar daar war tijdens de proefrit niets van te merken

ik zal hem een mailtje sturen met een lidmaatschapsformulier


Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-09-2011 23:41 #885375 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kapotte koppeling (verw. 20 sept)
Advertentie in startpost over het hoofd gezien...topic gaat dicht en zal worden verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets