× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Backfire ? Mijn 340 knalt, help

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-05-2011 08:26 #631225 door V300 register
Backfire ? Mijn 340 knalt, help is gemaakt door V300 register
Sinds kort zijn we eigenaar van een mooie 340 1.4 vario uit 86. De riemen moeten nog vervangen worden. ( weet iemand waar die nog te koop zijn ??)
Verder zijn bougies, kabels en vloeistoffen vervangen door de garage. Ook de verdelerkap en rotor zijn nieuw. ( had ik gelezen op jullie forum)
Sinds kort geeft (ik denk de uitlaat) regelmatig een knal bij loslaten van het gas, bijvoorbeeld op een uitvoegstrook. Wat is hieraan te doen ? Verder valt op dat de auto veel verbruikt ( 270 km op een tank)
We tanken super en voegen braaf loodvervanger toe bij elke tankbeurt.
Graag jullie commentaar,
Met groet, Misjel ( 340, 34000 km)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-05-2011 08:55 #875188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
klinkt niet als backfire, maar als te rijk lopen.. en als je het gas loslaat, komt er onverbrande peut in de hete uitlaat, en dat geeft die knallen.. Vario heeft een carburateur neem ik aan? af laten stellen dus..

Misschien is de vlotter lek, maar dat is op de zaken vooruit lopen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2011 10:10 #875193 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
Riemen kun je bestellen via DAF-hobby (orgineel of namaak). Er zijn hier mensen bij de club die ze er voor je op kunnen zetten en kunnen afstellen. Tevens zijn er mensen die de carberateur kunnen reviseren en diagnose van het probleem kunnen doen. En we hebben heel veel leuke activiteiten bij de club. Kijk op www.v3c.nl
Hiervoor is het handig om lid te zijn. Dit is maar een paar tientjes per jaar. Dan mag je ook naar sleuteldagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2011 10:21 #875195 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
Hallo Misjel;

Heeft jouw 340 al een electronische ontsteking (Renix) of contact puntjes?
In het laatste geval zou het goed kunnen zijn dat de ontsteking niet op tijd staat.

Wat betreft de benzine, je kunt er gewoon euro 95 in doen zonder gebruik van een loodvervanger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-05-2011 22:42 #875281 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
Waar woon je, vast wel een deskundige in de buurt waar je langs kan rijden (ploffen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2011 17:07 #875336 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
ploffen en tanken

Hallo clubleden , dank voor jullie reacties. Dat super tanken heb ik vlgs mij ook ergens op jullie forums gelezen. De meningen zijn verdeeld kennelijk. Al is het met die belachelijke prijzen wel t fijnst om gewoon 95 te kunnen tanken. We wonen in Erp ( bij veghel en uden ) , ik zal eens kijken of ik riemen kan bestellen bij Dafhobby. Moet er behalve erop leggen nog wat gemeerd, gevuld of vervangen worden ?? T?s zo'n ongelofelijk gaaf exemplaar dat het fijn zou zijn als ie ook zou rijden zoals t hoort. Nu lijkt het rondom de 80 wat meer herrie te gaan maken alsof er overgeschakeld moet worden ( kan natuurlijk niet ) er is ook behoorlijk wat vibratie, de garage ( geen experts ) wijt dit aan de harde ( 25jr oude ?) riemen. Hij heeft ze n ietsje losser gesteld dat scheelt iets. Ik zal met de directie ( lees mijn vrouw) eens overleggen om lid te worden , lijkt me nuttig !

met groet, Misjel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2011 21:04 #875354 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
onzin, de riemen horen op spanning te staan. neem hier maar eens een kijkje:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5559

nieuwe riemen monteer je droog, zorg er ook voor dat de poelies ontvet zijn en g??n smeermiddelen/olie of vettigheid op de riemen.

dat de riemen nu te los staan zorgt er ook wel voor dat hij boven de 80 wat meer toeren maakt. controleer voor de zekerheid wel deze storingstabel volvo300club.nl/berichten.php?content=Va...agnose&menu=techniek (als je geen toerenteller hebt; beginnen bij stukje controle vacuumsysteem)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2011 07:46 #875679 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
Wat de brandstof betreft, tank eens elk en kijk met wat ie fijner rijdt en welk verbruik beide versies hebben. De loodvervanger hoeft niet, maar afhankelijk van de huidige afstelling zal ie op de een of de ander lekkerder en zuiniger rijden. Ik gok dat dat op 98 zal zijn. Reken eens uit wat je bij elk verbruik per km aan brandstof kwijt bent. Wees niet te verbaasd als 98 toch net iets goedkoper is. (ligt namelijk aan de afstelling ;D )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2011 11:26 #875689 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
Klopt, met mijn 1300 blok was de mijne op 98 zoveel zuiniger als op 95 dat het goedkoper was om de 'duurdere' benzine te tanken :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2011 11:58 #875776 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Backfire ? Mijn 340 knalt, help
Heb ik hier ook, nadeel van 98 is dat het bijna nergens meer te vinden is. Met ruim 10 tankstations in de plaats is er maar 1 pomp die 98 levert. (Hier is het de Gulf, al schijnt de Tango bij het vliegveld ook 98 te hebben)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets