× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Bevestiging voorpoot

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2011 11:27 #631155 door V300 register
Bevestiging voorpoot is gemaakt door V300 register
Hallo 300 club,
Sinds een jaartje ben ik in het bezit van een 340 DL. De Volvo is in perfecte staat. Vanaf 25 april is hij belasting vrij en er staat net 70.000 km op de teler.
Auto heeft altijd binnen gestaan, en de laatste 10 jaar kwam de Volvo nog
1/jaar uit de garage om een beurtje te krijgen bij de Volvo dealer. Bij de APK waren er 2 afkeurpunten nl de remschijven (teveel roest) en een gebroken veer van de linker voorpoot. Bij het vervangen van de veer blijkt dat het rubber deel van bevestigingsplaat beschadigd is. Volvo-dealer in Dokkum kan het onderdeel niet meer bestellen. In Olving's vraagbaak, model '85- '91, blz 139 staat het onderdeel boven in de tekening onder de moer. Op de bevestigingsplaat staat het artikelno:205856. Kan iemand mij vertellen waar ik deze plaat kan krijgen zodat ik de weg op kan. Op de tekening staan tussen het druklager en plaat nog 2 ringen en een grotere rubber ring. Bij het uitelkaar halen zit het druklager direct op de plaat. Klopt het dat deze ringen en bevestigingsplaat compleet inelkaar zitten of mis ik hier wat? Het is een lang verhaal geworden maar als iemand mij wat antwoorden kan geven zodat ik binnenkort de weg op kan met mijn 340 ben ik hier heel erg blij mee. Alvast bedankt voor eventulele reactie. Dik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2011 12:21 #873791 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bevestiging voorpoot
Helaas is dit onderdeel idd niet meer te krijgen. Er wordt op dit moment gekeken/of zijn ermee bezig een reproductie te doen van net dit onderdeel. Wat je kan proberen is op de sloop een stuk te vinden dat in betere staat is dan dat van jou, maar dat zal niet makkelijk worden.

Vind het trouwens wel opmerkelijk dat de remschijven niet goed meer waren door wat roest... Ik zou verwachten dat dit er met een paar ritjes toch af moet geremd zijn... Tenzij dat het echt zoveel is dat het gewoon al ingevreten is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2011 12:23 #873792 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bevestiging voorpoot
Hallo Dik, binnen de volvo300club zijn een paar mensen die veel onderdelen op voorraad hebben, vast ook dit rubber. Probeer bijvoorbeeld de advertentierubriek .
Je hebt gelijk dat ze niet meer leverbaar zijn, er zijn weer anderen in de club bezig deze na te maken :) Zo zie je maar weer wat zo'n club allemaal kan betekenen, je zou haast lid willen worden :)

Qua remschijven hoorde ik eens deze tip: flink hard rijden en dan hard, echt hard op je rempedaal trappen, alle roest zou er dan vanaf geslepen worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2011 13:52 #873796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bevestiging voorpoot
Als er weinig met een auto gereden wordt, k?n er zodanige roest op remschijven komen dat je dat er niet meer zomaar afremt. Investeren in een setje nieuwe remschijven en remblokken is nooit verkeerd (slechtste onderdeel om op te bezuinigen wat mij betreft, naast banden), en kost je voor een v300 ook geen kapitalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2011 18:39 #873802 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bevestiging voorpoot
de betreffende bevestigingsplaat / ophangrubber wordt ook wel "topmount" genoemd.

Er is 1 clublid dat al enige tijd bezig is met het verzamelen van defecte exemplaren, met het oogmerk om deze van nieuw rubber te laten voorzien.

Momenteel is dit dus nog niet mogelijk, dus ik zou zeggen zoek een vervanger van de sloop die nog wel goed is en stuur je oude op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2011 17:43 #873861 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Bevestiging voorpoot
Het meest slimme wat je kunt doen met de remschijven is eraf halen en ergens af laten draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2011 09:38 #873887 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Bevestiging voorpoot

antiekeradio;174727 schreef : de betreffende bevestigingsplaat / ophangrubber wordt ook wel "topmount" genoemd.

Er is 1 clublid dat al enige tijd bezig is met het verzamelen van defecte exemplaren, met het oogmerk om deze van nieuw rubber te laten voorzien.

Momenteel is dit dus nog niet mogelijk, dus ik zou zeggen zoek een vervanger van de sloop die nog wel goed is en stuur je oude op.


Ik ben dat lid dus stuur ze maar op aub!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-05-2011 10:37 #874262 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bevestiging voorpoot
Re op bevestiging voorpoot

Beste 300 leden,

Dank voor jullie tips en goede raad. De remschijven heb ik nieuw gekocht.
Voor de 'topmount' ben ik naar Volvo sloperij Staal in Noordhorn gegaan. Maar hier waren deze onderdelen ook allemaal kapot. Heb voorlopig de eigen topmount weer teruggeplaatst, met de nieuwe veer. Heb 1 oude topmount van de sloop meegenomen en deze zal ik opsturen naar jullie lid die de defecte onderdelen laat repareren. Nogmaals dank voor de bruikbare reacties.

Dik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets