× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Volvo 343 chapron

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-11-2009 10:17 #808115 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 343 chapron
Als hij van de Volvo's af wil, dan kan hij ons altijd contacteren... Dan kan je mss eventueel gewoon het adres ofzo persoonlijk aan geinteresseerden doorgeven (mits je daarvoor toestemming hebt van de eigenaar) en dan kan er mss nog wel meer uit de bus komen...

Is het trouwens in Belgie dat de auto's staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2009 10:18 #808116 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 343 chapron
Laten we proberen zoveel mogelijk auto's te redden. Dat betekend voor mij en veel anderen ff flink de nek uitsteken tot bijna het ondraaglijke toe. Maar ik denk dat het dat waard is.

Nogmaals: het is voor niet te verstaan dat zeldzame schilderijen, poppenhuisspulletjes, gebouwen e.d. wel heilig worden verklaard en zeldzame (wordende) auto's. Re?el gezien hoort de 300 serie, maar ook de vele andere nederlandse auto's in een soortgelijk museum als Rembrandt, van Gogh of andere spetters doek. Het DAF-museum is een goed voorbeeld van hoe het moet: het zoals een drie-dimensionaal schilderij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-08-2011 20:02 #884342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 343 chapron
300 Chapron "Cabardouche"

Hallo,

Voor zover ik me herinner was er maar ??n model dat gestald stond bij SBMA te Brussel in de "ballon" (Een hall onder druk waar de collectie van Charly Mannerie stond) Mannerie (neef van Emile du Gr?e du Loup, de oprichter van sbma = Volvo invoerder) had dit model besteld bij Chapron en de carrossier de vrije hand gelaten. Bedoeling was het oubollige image van deze Daf 77 met een barslechte reputatie op te poetsen. Het resultaat was spuuglelijk en alle collegae lachten met het ding dat uit een goedkope hoerentent leek te komen.
Ik meen dat het gedrocht bruin was en dat het er maanden en maanden heeft gestaan voor er een koper gevonden werd.
Steeds bereid voor verdere info en vele anekdotes maar niet zo leuk voor de reputatie van de Born-modellen ...
Ik heb maanden met 340 gereden met chassinummer 1 en heb er soms nog nachtmerries van. Net zoals met de latere 400 serie waar een aantal modellen zoals de broodnodige 400 fabrieksbreak (Niet de "opzetbreak" van De Pauw) niet in de productiefase geraakte omwille van de waterval van onopgeloste technische problemen.
Tragiek van de 300 (ex-77) en de 400 is dat de wagens slechts een Volvo-kwaliteitslabel verdienden in hun laatste produktiejaren toen de modellen al hopeloos verouderd waren ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-08-2011 21:32 #884346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 343 chapron
Sjees, ik krijg echt een zomerdepressie van je verhaal. Z? slecht zijn ze toch ook weer niet? Gezien de tijd en vergelijkbare auto's in die klasse?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
31-08-2011 22:47 #884357 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 343 chapron
Ik heb nog wat foto's gevonden:









Ik heb ook een e-mail gestuurd voor meer info en evt foto's, ik hoop dat ik wat ontvang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2011 17:01 #884376 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 343 chapron
sorry dat ik het zo moet zeggen mar ik kan niet anders: wat is dat ding ongelofelijk lelijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2011 20:40 #884392 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 343 chapron

2cv01;183198 schreef : Steeds bereid voor verdere info en vele anekdotes maar niet zo leuk voor de reputatie van de Born-modellen ...
Ik heb maanden met 340 gereden met chassinummer 1 en heb er soms nog nachtmerries van.


Vertel!

Leuk, deze verhalen! Die hoor je nooit omdat de meesten nostalgische gevoelens hebben als ze zo'n wagen zien. Maar dat wil niet zeggen dat we er niet voor open staan :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-09-2011 23:05 #884400 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 343 chapron

powerflux;183232 schreef : sorry dat ik het zo moet zeggen mar ik kan niet anders: wat is dat ding ongelofelijk lelijk!


Je zal niet de enigste zijn :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-09-2011 08:05 #884468 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 343 chapron

Lucluc;183202 schreef : Sjees, ik krijg echt een zomerdepressie van je verhaal. Z? slecht zijn ze toch ook weer niet? Gezien de tijd en vergelijkbare auto's in die klasse?

:humor::humor:

Ik denk dat wij allemaal geluk hebben gehad met onze 300`s:+.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-09-2011 10:55 #884470 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 343 chapron
Zo hebben wel meer mensen een slecht verhaal over een model dat n?t in productie was. Met moderne auto's heb je die verhalen nog steeds.

Wat wel iets zegt over de 300, is dat ze zwaar verouderd waren en t?ch goed verkocht werden. Hoe kan dat?

Over de landau-cabrio of wat ook, echt een lelijk hok, er zou zomaar een 'conspiracy-theory' achter kunnen hangen.
Iedereen ziet toch dat zo'n model gaat falen, die 'kap' is buiten proportioneel en ziet er nog slechter uit dan een 'Carson-top'.

Er staat wel een andere cabrio op dit forum, die er wel stijlvol uitziet.
Het is een witte en heeft ooit op de VKB gestaan?

Edit: hier is 'ie!



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets