× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Volvo 340 DL - toerental vario?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2009 23:29 #629661 door V300 register
Volvo 340 DL - toerental vario? is gemaakt door V300 register
Dag allemaal, ik heb me net een 340 dl variomatic uit '87 aangeschaft. Nu ben ik van plan hem echt te gebruiken voor woon-werkverkeer maar zit met een vraagje; Hoe snel kan ik rijden op de snelweg zonder hem pijn te doen. Hij is in een nette staat (bijna geen roest, weinig -echte- kilometers en goed onderhouden). Het zou me spijten moest ik hem door m'n zware voet kapot rijden. Hij doet namelijk al heel snel hoge toeren. Ben van plan me binnenkort lid te maken en zal dan wat foto's posten,

groeten uit Belgi?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2009 23:45 #802398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL - toerental vario?
Hoi Dave,

Voor een 340 vario die in orde is, is een constante snelheid van pakweg 120 km/u geen enkel probleem. Een vario maakt sowieso meer toeren dan normaal, maar ik heb bij je beschrijving zo'n vermoeden dat hij niet helemaal werkt zoals het hoort. Kijk even op www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek voor de nodige checks.

Welkom en oh, maak even een account aan op dit forum: dan kun je ook in de andere rubrieken posten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2009 08:38 #802500 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL - toerental vario?
Een goeie Vario kan makkelijk constand 120 rijden, of het echt zo comfortabel is (met geluid en je verbruik) is een andere vraag!
Meestal beperk ik het zelf tot 110 en uitzonderlijk wil ik wel is gassen aan 120! Het ligt er gewoon aan hoe goed de auto in orde is!

Ben blij dat er weer een Belg hier op het forum is, dan voel ik mij weer wat minder alleen! Gauw een account maken en dan kun je alle vragen makkelijk kwijt! Maak dan nog een eigen topic aan over je auto en dan is het helemaal goed!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2009 09:31 #802506 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL - toerental vario?
Auto's lijden onder het algemeen het meeste van een verandering van rijstijl

het devies is dus als je de auto van iemand hebt die altijd erg voorzichtig gas gegeven heeft, om het de eerste tijd niet te overdrijven. Als je al volgas gaat, steeds maar kort, en daarna weer heel rustig.

eigenlijk een beetje opnieuw inrijden.



overigens is het 'al snel hoge toeren doen' waarschijnlijk een defect aan het regelsysteem van de vario. Dit kun je eenvoudig zelf controleren door het stappenplan op de website te volgen.

met een beetje durf en een multimeter (of proeflampje) kun je het hele systeem diagnotiseren :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-10-2009 19:30 #803058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL - toerental vario?
Dankjewel allemaal, na ettelijke honderden kilometers merk ik dat ik het beste tssn 110 en 120 rijdt (motorgeluid ronkt dan lekker), verbruik ligt rond de 9 liter (1/11) en dat is denk ik wel normaal voor deze, ik doe wel veel autosnelweg aan een vaste snelheid. Blijkbaar toch geen auto voor korte afstandjes :)

Maar wat een comfort toch, ik heb de originele radio er nog in maar twijfel om hem door een cdspeler te vervagen. Want hij staat zo mooi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-10-2009 21:20 #803068 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL - toerental vario?
Misschien kan je via een fm transmitter mp3's afspelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets