× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2009 20:36 #629145 door V300 register
Na eigenlijk van jongs af aan een zwak te hebben voor deze volvo, ga ik eindelijk op zoek naar een 340!

Nu heb ik er wel 1 op het oog, helemaal naar mijn zin.. een `86er! dit is toch een bouwjaar die wel ooit belasting vrij word? of zit ik nu mis?

alles aan deze auto is waarschijnlijk naar mijn zin, op 1 ding na... het linker achterwiel zou scheef staan.. en volgens de verkoper omdat de as krom is..
ik vind dit niet een heel groot probleem, alleen weet ik niet waar ik zo`n as kan kopen als hij echt niet goed is.

of zou het soms wat anders zijn?

morgen ga ik kijken! ik moet er ver voor reizen, ik zie wel of iets rot is of niet... maar kwa assen ed. heb ik nog niet zo veel verstand! is dit makkelijk zelf er onder te zetten als je een nieuwe koopt?

sorry ik ben echt een newbie met deze soort auto`s, maar ik leer graag!

bij voorbaat mijn grote dank, als ik hem heb.. ga ik zeker lid worden!

gegroet,

Marvin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2009 20:42 #783740 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?

Niet geregistreerd;108760 schreef : Nu heb ik er wel 1 op het oog, helemaal naar mijn zin.. een `86er! dit is toch een bouwjaar die wel ooit belasting vrij word? of zit ik nu mis?


klopt helemaal!


de 300 serie heeft van nature een licht negatief camber op de achterwielen, dit houd in dat de wielen eigenlijk overdreven zo staan /---\ dit is gedaan voor meer stabiliteit in bochtenwerk. het k?n dus heel goed zijn dat het slechts lijkt dat er een wiel scheef staat.

als je twijfelt, controleer dan uitvoerig of de bladveerophangpunten niet ontzet zijn, en of het wiel gecentreerd in de wielkast staat.

krik vervolgens de auto op en schud het wiel in horizotale en verticale richting om een speling in het wiellager uit te sluiten.

verder valt er weinig te verkloten aan een DeDion wielophanging (uitzonderingen daargelaten).

succes met de potentiele aankoop (en dat lid worden is een goed idee inderdaad :D) roest is het grootste probleem, zoek daar uitvoerig naar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2009 20:51 #783741 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?
Bedankt, alleen het camber verhaal dat snap ik wel! het schijnt dus dat hij echt schreef staat.. nouja, morgen ga ik kijken. ver reizen met de trein.. hopelijk is het wat! anders vind ik het zo jammer dat ik de ns sponser...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2009 22:10 #783751 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?
goed roest zoeken

Leuk om een mogelijke v3c-clublid erbij te krijgen!
Leuke (nederlandse) auto's!
Ik heb ook een 86-?r en die wordt over 2 jaar belastingvrij.
Kijk goed naar roest onder bij de kokerbalken,voorspoiler.
Dit zijn snel apk-afkeur plaatsen.
Automaat of schakelbak?

Succes morgen,

Gr. arthur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2009 23:34 #783770 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?
Zo'n as is wel te vervangen. Grote klus, veel werk, maar niet moeilijk.

Iedereen hier weet wel een bepaalde persoon die zulke assen heeft liggen, maar die verkoopt ze bijna alleen aan clubleden...
(je hebt dan wel meteen je lidmaatschap terugverdiend)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2009 23:37 #783772 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?
Doe jezelf een plezier en ga dan voor een auto die meteen een goede achteras heeft. Nu zijn ze nog redelijk geprijsd, dus nu kun je nog kiezen. Misschien dat de 'bepaalde persoon' die ook losse achterassen heeft nog wel een mooie 340 heeft staan. Daar hoef je zeker nog geen clublid voor te zijn als je die wilt kopen, een getuigschrift van liefhebberij is wel een pr? natuurlijk :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2009 23:41 #783773 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?

Niet geregistreerd;108760 schreef : bij voorbaat mijn grote dank, als ik hem heb.. ga ik zeker lid worden!

Niels;108795 schreef : Daar hoef je zeker nog geen clublid voor te zijn als je die wilt kopen, een getuigschrift van liefhebberij is wel een pr? natuurlijk :)


Dat getuigschrift heeft hij al getoond lijkt me zo ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2009 23:44 #783774 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?
Dan heb ik niks gezegd :)

Wat zoek je voor 340 eigenlijk? Voorkeuren?

Variomatic, handbak? Driedeurs, vijfdeurs, sedan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-06-2009 00:03 #783776 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?
in dit geval gaat het om een variomatic 1.4 3 deurs! alleen is de prijs best gunstig, en als ik de advertentie moet geloven is er weinig roest! 175dkm, zelfs een schuif (of kantel dakje).. is dit wel orgineel?

morgen ga ik vroeg mijn bed in en stap ik op de trein!

heb vandaag namelijk mijn 2001 renault clio sport (ja die snelle 2.0 16v) verkocht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-06-2009 00:04 #783777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eindelijk de stap nemen om toch een 340 te kopen! maar...?

Niet geregistreerd;108799 schreef :
morgen ga ik vroeg mijn bed in en stap ik op de trein!


ik bedoelde natuurlijk mijn bed uit... :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets