× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

voorbumper 340 cvt verschoven

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2021 11:10 #1041726 door V300 register
voorbumper 340 cvt verschoven is gemaakt door V300 register
Hallo,

Mijn voorbumper (340 cvt, 1.4, 1988) is ongeveer een halve centimeter naar het koetswerk verschoven (bij de hoek van de koplamp gezien)
Ik wil hem terugzetten.
In mijn Haynes 715 vind ik wel iets over de voorbumper, maar heeeeeeel summiere plaatjes en bouwjaren waar de mijne niet bij hoort.
Weet iemand of de plastic schildbumper middels steunen met sleufgaten aan het metaal van de body zit -zodat er iets te stellen is- of moet ik er
van uit gaan, dat er metaal ingedrukt is en/of plastic afgescheurd?
Daarnaast: ik neem aan dat er bouten te bereiken zijn door de cvt roosters uit te nemen. Zitten die gewoon ingeclipt?
(ik vind het nu iets te koud (12gr) om buiten lekker onder/voor de auto te gaan liggen studeren).

Misschien heeft iemand info hierover?
Dank van rustybuster.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2021 15:01 #1041727 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic voorbumper 340 cvt verschoven
De cvt roosters uit de voorbumper trekken, en de 4 bouten die daar achter zitten losdraaien. Dan kun je de bumper er naar voor toe af trekken. Wel even oppassen voor de richtingaanwijzers die in de bumper zitten, deze zitten achter plastic haakjes geclipt.

Als de bumper te veel naar het koetswerk toe zit is de bevestiging die er achter zit waarschijnlijk ingedeukt. Als je geluk hebt enkel de bumperbevestiging, die is makkelijk te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2021 14:24 #1041742 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic voorbumper 340 cvt verschoven
Dank voor je reactie en advies.

Groet van
rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets