× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Tellerstand overnemen van oude teller

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-07-2021 19:15 #1041459 door V300 register
Tellerstand overnemen van oude teller is gemaakt door V300 register
Ik heb een 360 in mijn bezit waarvan de teller vervangen is geweest door eentje met een lagere km stand. Ik heb de originele teller in het dashboard kastje en een vorige eigenaar heeft mij dit verhaal bevestigd.
Nu wil ik graag de km stand kloppend maken, door de km stand te corrigeren adhv het teller rapport van de rdw, laatste stand oude teller + gereden km's met nieuwe teller, zou ongeveer op een goede km stand uit moeten komen.
Dat de km stand daarna onlogisch blijft zal mij een worst wezen, ik wil gewoon tegen een min of meer correcte km stand aankijken.
Ik heb de tellerbak open gemaakt, kan iemand mij hierbij van advies voorzien? Eventueel per prive bericht, ik snap dat we niet willen dat info over de tegenovergestelde praktijken hier komen te staan. Ik kan foto's sturen als bewijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13-07-2021 19:44 #1041460 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Tellerstand overnemen van oude teller
Een oude kapotte km teller kabel koppelen aan de km teller en met een [accu]boormachine de goede kant op laten rond draaien kan wel lang duren.
Als de km stand hoger wordt dan de laatste registratie bij de RDW dan zal de RDW dat vermoedelijk niet erg vinden, alleen als de km stand minder is dan de vorige registratie dan zal de RDW de km stand als "onlogisch" noteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-07-2021 20:47 #1041461 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tellerstand overnemen van oude teller
Ik moest meteen aan de rol van sjoemelende auto handelaar gespeeld door Danny DeVito denken in de film Mathilda bij je suggestie.
Dus zo ver was ik ook wel maar ik heb helaas geen oude km kabel en het verschil is best groot, zeg maar gerust een ton.

Ik ga liever niet uren lang met een boormachine aan de gang of laat er eentje onbeheerd aan staan als het even kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2021 06:59 #1041464 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Tellerstand overnemen van oude teller
Je kunt met een kleine platte schroevendraaier de cijfer rolletjes van elkaar af drukken en los verdraaien.

zo simpel is het ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
14-07-2021 13:08 #1041465 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Tellerstand overnemen van oude teller
Welke standen denk je zo ongeveer aan?
Ik heb nog een teller(bak) liggen met stand iets boven 129xxx km.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets