× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Hoe aluminium repareren?

Lees meer
01-01-2020 13:17 #635333 door 16673-dummy
Hoe aluminium repareren? is gemaakt door 16673-dummy
Op dit moment ben ik bezig met mijn oude 440. Het viel me op dat het thermostaathuis behoorlijk aangetast is. Het is zo ver ingevreten dat de koelslang niet goed meer afsluit.

Een nieuw huis is niet meer te krijgen. Tweedehands exemplaren zijn ook allemaal slecht. Weet iemand of er een soort pasta of plamuur is om aluminium thermostaathuizen te repareren? De motor staat nu toch naast de auto dus ik kan er nu goed bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2020 14:42 #983912 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Hoe aluminium repareren?
Ik weet niet zo van het bestaan van een specifieke aluminium-vuller, maar olie- en hittebestendige 2K epoxy's gaan er geen moeite mee hebben. De varianten die ook voor gap-filling geschikt zijn houden of hun flexibiliteit of hebben een uitzettingscoefficient die overeenkomt met aluminium.



kijk eens bij Brammer, Ottocol of Innotec bijvoorbeeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2020 16:25 #983915 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Hoe aluminium repareren?
Zo, de motor er zelfs uitgehaald?
Grote plannen met de auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2020 17:47 #983916 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hoe aluminium repareren?
Het is best een bijzondere 440, een GL Executive (jaja) met 1.7 carburateur motor, van '91. Een van de laatste van het eerste type, vol opties ;)
Als ik er de tijd voor vind, zal ik tzt een showroomtopic maken. Ik steek er nu voor 440-begrippen zoveel geld in dat ik er wel even zelf mee ga rijden en niet meteen weer door verkoop :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets