× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Blaupunkt radio met oranje sleetje (oldtimer)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-03-2018 18:03 #634818 door V300 register
Blaupunkt radio met oranje sleetje (oldtimer) is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik heb hier een oude Blaupunkt autoradio, met een oranje sleetje dat uit het midden van het front steekt.
Daar moet een key-card in die de radio deblokkeert.
Ik heb er wel een key-card bij, maar kan niet zien of die bij de radio hoort.
Als ik de kaart in de slede leg en hem dan in het front druk, blijft de lade niet binnen, maar komt net zo vrolijk (veert) weer naar buiten.
Ik heb bij die pogingen de radio op tafel, en niet aangesloten aan een spanningsbron.
(ja, ik heb het kaartje ook andersom ingelegd, met hetzelfde resultaat).

Weet iemand hoe dit systeem zou moeten werken (dus iemand die in zijn jonge jaren zo'n model radio in gebruik had).

Dank,
rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-03-2018 18:55 #974436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blaupunkt radio met oranje sleetje (oldtimer)
Goede vraag! Dit soort vragen is wel vragen om foto's!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-03-2018 20:30 #974439 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Blaupunkt radio met oranje sleetje (oldtimer)

rustybuster;249202 schreef : ..........Ik heb bij die pogingen de radio op tafel, en niet aangesloten aan een spanningsbron............


ik denk dat je de radio wel op een spanningsbron moet aansluiten waardoor er een vergrendel mechanisme zijn werk kan doen, maar dat is mijn gedachte kronkel :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2018 14:26 #974442 door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Blaupunkt radio met oranje sleetje (oldtimer)
Voor zover ik met kan herinneren is het gewoon een mechanische vergrendeling. Ik heb nog ergens een compleet nieuwe blaupunkt radio met zo'n keycard liggen en die zat standaard netjes naar binnen geschoven. Het idee van de oranje slede was dat die met een knipper lampje verlicht werd zodat inbrekers konden zien dat het een keycard radio was en dat de card er niet meer inzat. Een minder volumineus radio frontje eigenlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2018 18:36 #974547 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blaupunkt radio met oranje sleetje (oldtimer)
Ik denk dat ik geen zinvol advies kan krijgen van iemand die een foto nodig heeft om te zien waarom het gaat: mijn beschrijving is op dat punt duidelijk, zoals de reactie van sander360 bewijst.

Ik heb het nogeens, wederom op tafel, geprobeerd met de radio aan +12 volt. Het maakt geen verschil.

Als sander het goed heeft met zijn mechanische grendel werkt die dus niet.
@sander360: weet je of de oranje lade ook naar binnen bleef als je hem zonder kaart inschoof?
Als het om een mechanische grendel gaat zou ik verwachten: 'schuif lade in en hij blijft in, druk nogmaals op het nog uitstekende randje van de lade en dan komt ie weer naar buiten'.
Mogelijk onafhankelijk van het feit of er een kaart aanwezig is.
Zonder kaart laat de radio zich niet inschakelen, met een onjuiste kaart ook niet (omdat de chip op de kaart niet herkend wordt).
Weet je nog of je de radio wel kunt aanzetten met ingeschoven lade en zonder kaart??

Ik heb dus 3 problemen nu:
ik weet niet of mijn kaart de goede voor mijn radio is;
de lade blijft niet ingeschoven zitten (leeg en met kaart);
de radio reageert niet op knopjes op het front als ik de lade inschuif en ingedrukt houd.
Niet met en niet zonder kaart.
De manual die uit het net kan worden gehaald geeft op dit punt geen uitsluitsel.

oudebiels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-03-2018 17:24 #974600 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Blaupunkt radio met oranje sleetje (oldtimer)
Ik denk dat je sowieso geen zinvol advies verwachten kunt als je niet eens een typenummer of iets dergelijks noemt, de ene blaupunkt radio is de andere niet.
Misschien daarom de vraag van de foto?
Niet handig om zo te reageren op iemand die juist ontzettend veel van radio's weet.

Succes met die radio, maar ik denk dat dit een probleem gaat worden en dat je gewoon een nieuwe moet kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets