× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

LPG installatie uitbouwen

Lees meer
07-02-2016 21:20 #633949 door Steven340
LPG installatie uitbouwen is gemaakt door Steven340
Heb hier nog niets over kunnen vinden op het forum, maar in plaats van inbouwen wil ik dus de LPG installatie van m'n 343 uitbouwen. Aangezien ik geen ervaring heb op het gebied van LPG wil ik het wel veilig doen.
daarnaast las ik verder op het internet dat je dit zelfs moet laten doen? I.v.m. op kenteken geregistreerd keuring shit etc..... geen idee, vond het allemaal erg verwarrend.

De tank zit in ieder geval nog voor, nah wat zal het zijn 1/6 vol? voor zover af te lezen op de meter. Is in ieder geval nog niet leeg.

Wat ik wel las op diverse forum's dat je de slang naar de motor er gewoon af kan trekken en dat er dan vanzelf een klep dichtslaat. Er ontsnapt dan wel een beetje gas, nou vind ik dit zelf best gevaarlijk. Aangezien echt alles gecorodeerd is vanwege dat het als het regende net zo nat in de auto was als buiten, vertrouw ik helemaal niets meer.
Voor het zelfde geld zitten die terugslag kleppen vast o.i.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2016 10:52 #960336 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic LPG installatie uitbouwen
Het handigst is toch om de LPG tank leeg te rijden , dan heb je ook geen problemen met de afvoer van de tank.
Afhankelijk van de leeftijd zit er op de tank, onder het deksel van de appendage kast, een kraan of elektro-magnetische afsluiter.
Draai de kraan dicht of maak de elektrische verbinding los.
Nu kan je de installatie veilig uitbouwen
Er kan een beetje restgas in zitten, dus bij voorkeur niet met een peuk in de mond werken.

Hier de eisen van de RDW :

www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Een-gasin...-voertuig-halen.aspx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2016 17:47 #960345 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic LPG installatie uitbouwen
Hierbij een foto, kon zo gauw geen kraan vinden.
Waar die rode en zwarte draad naartoe gaan is een elektro-magnetische afsluiter?
Neem aan dat als er spanning opstaat dat dan de afsluiter geopend is, en in princiepe nu gesloten?
En in dat geval kan ik de tank zo loskoppelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-02-2016 17:54 #960346 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic LPG installatie uitbouwen
Tank kan je zo los koppelen wel er op letten dat er nog vloeibaar gas zit in de koppelingen die je gaat los draaien dus even lossen zodat het vloeibaar gas gecontroleerd kan uitstromen en als koppelingen geen gas "lekken" kan je ze helemaal los draaien

LET OP!!! ER STAAT 9 TOT 10 BAR DRUK OP HET SYSTEEM!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2016 22:13 #960406 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic LPG installatie uitbouwen
En in goed geventileerde ruimte of het liefst buiten doen en rokers en andere lieden of vonkgevers op afstand houden. Vloeibaar gas is koud en als het in de kofferbak ligt duurt het even voordat het helemaal verdampt is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2016 13:17 #960417 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic LPG installatie uitbouwen
Demonteren van de gastank doe ik als de andere auto eruit is. Heb ik ook meer ruimte voor de onderdelen. Was zoiezo van plan om het buiten te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets