× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

nieuw demper lekt

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-07-2015 22:36 #958035 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic nieuw demper lekt
Ok maar dit zijn uitzonderingen, bij mijn uitlaat zijn geen condens afvoer pijpjes, dus alle lekken zijn afkeur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-07-2015 06:52 #958038 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic nieuw demper lekt
dat zal wel meevallen. kleine gaatjes op logische plekken (onderin een bocht bij een koppelstuk) of zoals deze vallen wel onder afwatering. heb je dit ook aan de keurmeester laten zien ter controle?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-07-2015 20:15 #958040 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic nieuw demper lekt

powerflux;237211 schreef : dat zal wel meevallen. kleine gaatjes op logische plekken (onderin een bocht bij een koppelstuk) of zoals deze vallen wel onder afwatering. heb je dit ook aan de keurmeester laten zien ter controle?


zoals ik al zei powerflux:

2 Fast 4 U;237208 schreef : ............. bij mijn uitlaat zijn geen condens afvoer pijpjes, dus alle lekken zijn afkeur.


en er zijn ook geen:

powerflux;237211 schreef : .........kleine gaatjes op logische plekken (onderin een bocht bij een koppelstuk) of zoals deze vallen wel onder afwatering.......


voor onze auto's gelden, mits er een uitlaat onder hangt met afvoer pijpjes of gaatjes:

2 Fast 4 U;237208 schreef : ............. alle lekken zijn afkeur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2015 18:43 #958041 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic nieuw demper lekt
en toch heb ik dergelijke gaatjes altijd goedgekeurd gehad, en daarom de vraag of je dit aan een keurmeester hebt laten zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23-07-2015 20:08 #958042 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic nieuw demper lekt

powerflux;237215 schreef : en toch heb ik dergelijke gaatjes altijd goedgekeurd gehad, en daarom de vraag of je dit aan een keurmeester hebt laten zien.


het was een gaatje boven op de pijp en een gescheurde lasnaad daar kan ik moeilijk zeggen dat dat condens afvoergaten zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2015 18:01 #958048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuw demper lekt
Zoals Laszlo hierboven aangeeft, "alle lekken zijn afkeur" = onzin

Laszlo heeft enkele decennia bij de RDW gewerkt dus op dit forum is er denk ik niemand aanwezig die meer verstand van APK regelgeving heeft dan hij. Doe er je voordeel mee, je APK keurmeester past blijkbaar de geldende regelgeving niet correct toe. En dat hoort zijn probleem te zijn, niet het jouwe....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-07-2015 18:10 #958049 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic nieuw demper lekt
:S Jongens ik ga hierna niet meer over bakkeleien het waren lekkages. Een boven op een pijp waar de eerste demper pijp op de voorpijp in elkaar is geschoven en een ander lekkage aan een lasnaad van het plaatje op de voorpijp waar de beugel geschroefd is dit heeft niets met condens afvoer te maken dus het was in mijn geval AFKEUR punt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2015 19:41 #958050 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuw demper lekt
owww dat wordt een ander verhaal. je begint dit topic met een afbeelding van een condenswaterafvoergaatje en al of niet expliciet zeg je dat het uitlaatsysteem daarop afgekeurd is. Dat dit niet waar is maar dat er andere lekkages waren weet je nu zelf blijkbaar ook ineens weer te herinneren.

Vraag me nu achteraf eigenlijk af wat de oorspronkelijke vraag van het topic dan w?l was, als we heel de tijd langs elkaar heen hebben zitten zwammen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-07-2015 22:47 #958053 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic nieuw demper lekt
Wouter dat gaatje in de achterdemper die op de foto te zien is is geen condensatieafvoergat de gat zou dan in het midden aan de onderkant van de demper zitten de gaatje die te zien is zit ongeveer een derde van de bovenkant aan de linkerkant van de demper. het is nu ik de foto nog eens bekeken heb niet er duidelijk waar het gaatje precies zit maar waar dat gaatje zit moet het in ieder geval niet zitten. en als jij je post [nummer drie met een quote van LMogyorossy] nog eens terug leest dan schrijf je zelf dat het gaatje niet aan de onderkant zit

Ik heb dit gepost om te laten zien dat ook nieuw materiaal een foutje kan hebben en dat het lullig was dat ik er pas achter kwam toen alles was gemonteerd en ik een lek test deed.

Sorry als er wat anders gemeend werd dan zoals ik het bedoelde vooral als er een veronderstelling wordt gedaan zonder eerst te vragen hoe wat en waar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2015 10:33 #958058 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic nieuw demper lekt
die uitlaatdemper is verkeerdom in de lasmal gelegd, het eindstuk is er aan de verkeerde kant aangelast zeg maar.

afwateringsgaatjes bij 300 einddempers horen indien aanwezig aan de voorkant van de demper te zitten, bij de achteras (laagste punt). als je het vergelijkt met de huidige positionering van de pijpen komt de afwatering dan wel netjes aan de onderkant uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets