× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

schakelstang raakt aandrijfas

Lees meer
06-04-2015 21:30 #956881 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic schakelstang raakt aandrijfas
Als de pook de aandrijfas zou raken dan zou ik ook lager moet zitten. Door de uitslag van het pookje zou ie dichter bij de rand moeten komen dan normaal. 2 je zou de trilling in de pook moeten voelen als hij de as raakt. 3 er zouden beschadigingen op de aandrijfas zichtbaar moeten zijn. 4. De pook voelt losser dan normaal (zou kunnen). 5. Onder de auto is er zichtbaar minder ruimte tussen de schakelstang en de aandrijfas. Mocht dit het niet zijn dan vermoed ik dat het geluid ontstaat tijdens het koppelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07-04-2015 20:15 #956894 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic schakelstang raakt aandrijfas

Erik;235977 schreef : 3 er zouden beschadigingen op de aandrijfas zichtbaar moeten zijn.


op bijna 15 cm van het einde van de aandrijfas [bij de versnellingsbak] zijn beschadigingen.

Erik;235977 schreef : 5. Onder de auto is er zichtbaar minder ruimte tussen de schakelstang en de aandrijfas.


kan ik niet oordelen, ik weet niet hoe het voorheen uit zag

het is wel als ik de pook in zijn 1 zet en dan naar rechts duw komt er geen geluid duw ik de pook naar links dan hoor je het geluid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets