× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Dop ruitensproeier reservoir

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-01-2015 10:54 #633560 door V300 register
Dop ruitensproeier reservoir is gemaakt door V300 register
Ik heb onlangs het reservoir van de ruitensproeier tot bovenaan bijgevuld. Als ik nu hard de bocht om ga (ja dat gebeurt wel eens..), dan ruik ik dat goedje. Ik keek vanochtend even onder de motorkap en zie dat er in de dop op het reservoir een gaatje zit. Is dat normaal om te ontluchten? Die vloeistof gaat schuimen, dus misschien is heeft het daarom een functie. Er loopt verder geen vloeistof uit; hij blaast alleen bellen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
13-01-2015 11:55 #955398 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Dop ruitensproeier reservoir
Zal wel zijn om vaccuumtrekken bij gebruik te voorkomen. Als je sproeit, daalt vloeistofniveau, als ie echt dicht zit krijg je onderdruk en moet je pompje veel harder werken.

Misschien doet t ook nog iets met expansie door temperatuurverschilen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-01-2015 00:28 #955405 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dop ruitensproeier reservoir
volgende keer niet zo vol gooien dus :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-01-2015 13:40 #955406 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dop ruitensproeier reservoir
Bellen blazen? Vreemd spul. Gaatje hoort in deksel te zitten. (Zie uitleg BartJu). Een rubber ring o.i.d. onder deksel plaatsen zodat die strak op het tankje aansluit. Iets dergelijks heb ik bij dat ding van mij gedaan. Geeft niet 100% soelaas, althans in mijn situatie, maar vermindert het probleem wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2015 14:28 #955407 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dop ruitensproeier reservoir
Bij het ruiken van het ruiten schoonmaakvocht gaat u te rap door de bocht. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-01-2015 16:25 #955409 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dop ruitensproeier reservoir
Klopt, ik heb ook wel eens bellen onder de motorkap gehad :+
Vroege 343's hadden een zeefje in het vulgat van het tankje zitten, mijn Millionaire nu ook. Dit helpt wel enigszins heb ik het idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2015 19:11 #955413 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Dop ruitensproeier reservoir
Ha, herkenbaar. Mijn 345 en vooral ook de 360 hebben hetzelfde euvel. Na een scherpe bocht ruik je ruitensproeiervloeistof. Van de 360 heb ik dit spul nooit ververst, en dat zit er dus misschien al wel 15 jaar in.... minstens 10. Heeft ook echt zo'n pisgele kleur :+

Wat ik wilde zeggen; dit komt van de sproeierkopjes af, niet de dop. Na een scherpe bocht komt door de G-krachten wat ruitensproeiervloeistof uit de sproeierkopjes en dat loopt dan je luchtinlaatbak in. Dat ruik je.
Er zit een terugslagklepje in de leiding waardoor je bij het bedienen van de schakelaar direct vloeistof hebt. Het pompje zou ervoor moeten zorgen dat er bij een scherpe bocht niets kan doorlopen, maar na zoveel jaren kan er toch iets doorheen... het wordt er gewoon doorheen gezogen :)

Ik denk dat je "probleem" van geur-na-het-betere-bochtenwerk (en dan bedoel ik NIET een niet nader te defini?ren substantie in je broek als het gevolg van 'de boel niet onder controle hebben') opgelost is als je een NIEUWE ruitensproeiervloeistofpomp plaatst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-01-2015 19:27 #955415 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dop ruitensproeier reservoir
Nu je het zegt, inderdaad, de vloeistof van mijn koplampsproeiers loopt ook wat af, terwijl dat bij de ruitensproeiers niet het geval is. Ik heb het systeem met 2 pompjes, dus dat is dan op zich vrij logisch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-01-2015 22:11 #955420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dop ruitensproeier reservoir
Ik denk toch dat het komt door niet goed afsluiten van de dop. Of althans ook speelt. De ruitensproeivloeistof komt op de buitenkant van het tankje terecht en stroomt dan naar de plaats waar het tankje op het spatbord vastgebout zit. Dat plekje is in mijn geval, door de in de loop der jaren steeds maar weer toegestroomde ruitensproeivloeistof, niet weinig gaan roesten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets