× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Trekhaak bumpersteunen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2014 22:36 #633126 door V300 register
Trekhaak bumpersteunen is gemaakt door V300 register
Ik ben bezig om een trekhaak (en achterbumper) te monteren op mijn 340 hatchback uit 1986. Deze trekhaak en bumper is afkomstig van een hatchback uit 1985.
De bevestigingspunten van de trekhaak komen overeen met de punten van de chassisbalken. (twee bouten) Dus dat lijkt goed.
Echter past zowel de originele bumper en de bijgeleverde bumper niet meer in combinatie met de trekhaak.
De bijgeleverde bumper (uit 1985) matcht niet met de carrosserie. De bijbehorende bumpersteunen waren helaas niet meegeleverd.
De bumpersteunen van de originele bumper matchen niet met de trekhaak.
Mijn vraag is: zouden de bumpersteunen van de bijgeleverde bumper wel moeten passen in combinatie met de trekhaak en mijn auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-02-2014 15:54 #942686 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak bumpersteunen
Dat is het verschil tussen mk2 en mk3, dan zal je toch echt of de hele achterbumper inclusief steunen van mk2 moeten pakken, of een trekhaak met beugels van de mk3.

En andere manier is er niet, of je moet zelf met wat materiaal aan de gang gaan om een beugeltje te maken.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2014 15:58 #942687 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Trekhaak bumpersteunen
volgens mij moet het mogelijk zijn om de originele bumper van je auto direct op de trekhaak te schroeven (dan komen de bumpersteunen dus te vervallen, behalve uiteraard die aan beide zijkanten op het plaatwerk), en vervolgens de trekhaak onder je auto te monteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2014 01:26 #942894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak bumpersteunen
Ik ben van de week weer even bezig geweest met de trekhaak.
De trekhaak met bijgeleverde bumper kan ik inderdaad rechtstreeks aan elkaar schroeven met twee bouten, z?nder bumpersteunen. En dan het geheel vervolgens monteren aan de chassisbalken. Gaten in de carrosserie moeten dan uiteraard nog geboord worden, dus de trekhaak zit vooralsnog vast met slechts twee bouten aan de chassisbalken (1 bout per kant).
Maar...de bumper machted niet met de carrosserie, de lijnen sluiten niet mooi op mekaar aan. Dat zal wel het verschil zijn tussen Mk2 en Mk3 (bouwjaar 1985 en 1986)
De originele bumper MK3 moet ik nog op maat maken voor de sleurkogel van de trekhaak, wellicht dat het dan beter gaat passen (hoop ik dan maar)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-03-2014 11:17 #942962 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak bumpersteunen
Er moet altyd een klein hoekje uit de bumper gezaagd worden bij een hatchback.Bij een sedan hoeft dat niet omdat die een compleet andere trekhaak hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2014 18:39 #942972 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Trekhaak bumpersteunen
Ik ken ook trekhaken die passen en waarbij de bumper heel blijft. Bijvoorbeeld die met 1 grote lange plaat in de kofferbak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-03-2014 20:38 #942982 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trekhaak bumpersteunen
En die passen ook op n mkIII hatch?Dan moet t geen 360 zijn want dan kom je met de kuip van het reservewiel in de knoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2014 16:37 #943064 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Trekhaak bumpersteunen
Bart daar heb je gelijk in. Die passen idd. niet op een 360 hatch. Op een 340 hatch. wel. De plaat komt net achter de benzinetank uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets