× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Gunson G4125 Digital Gastester voor CO

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23-09-2012 20:58 #632275 door Erick Janssen (GAST)
Gunson G4125 Digital Gastester voor CO is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Heeft iemand ervaring met het bestellen bij www.amazon.co.uk ?
Ik zou graag de CO tester van Gunson bij hun willen bestellen, maar ben een beetje bang / ongerust met het bestellen in het buitenland [ik heb het nog nooit gedaan]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-09-2012 22:24 #915659 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gunson G4125 Digital Gastester voor CO
mijn advies: niet aan beginnen.

zoek een lokale garagist met een geijkte 4-gastester en betaal hem 5 of 10 euro per keer dat je zijn tester gebruikt. Op die manier heb je ?n niet zo'n voddig "meet"apparaat in de weg staan, ?n weet je tenminste zeker wat het te testen voertuig daadwerkelijk uitstoot :)

t.o.v. de prijs van dit apparaat + verzending etc, kun je zo 10 tot 20 keer meten voor je aan hetzelfde totaalbedrag zit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-09-2012 13:24 #915679 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gunson G4125 Digital Gastester voor CO
Meetcellen zijn aan veroudering onderhevig

Dit type meters heeft bijna altijd meetcellen voor koolmonooxide (CO) en zuurstof (O2) dit in tegenstelling tot de professionele gas-analyzers in de garage die gebruik maken van infraroodcouverts.
Het nadeel van meetcellen is dat deze maar hooguit 1 a 1,5 jaar meegaan en je ook als de meter nauwelijks wordt gebruikt na een relatief korte tijd met bijkomende kosten wordt geconfronteerd.
Ander bijkomend nadeel is dat je de CO2 waarde wordt berekend aan de hand van het gemeten zuurstofgehalte in combinatie met de stoichiometrische luchtbehoefte (theoretische waarde die nodig is om een bepaalde hoeveelheid brandstof "schoon" te verbranden). Voor benzine, diesel en LPG is deze waarde verschillend waardoor je als leek onverklaarbare meetverschillen kan krijgen als je hier geen rekening mee houd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-09-2012 20:31 #915693 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Gunson G4125 Digital Gastester voor CO
Ok, bedankt heren ik weet genoeg: niet kopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets