alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Rijden op LPG

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 11:44 #632251 door Erick Janssen (GAST)
Rijden op LPG is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ik rij nu ruim een jaar, geheel tevreden op LPG, op benzine heb ik niet meer gereden sinds ik de LPG installatie heb in gebouwd.

In gedachte hier op verder borduren, voor LPG heb je alleen de gas kleppen van de carb nodig en het mengstuk voor het toevoegen van het LPG. Mijn gedachte hierover van een dubbele Solex carb, de gas kleppen gebruiken, het LPG mengstuk er op plaatsen en dan een constructie bedenken om de luchtfilter hier op te monteren dan zou alles wat met benzine te maken heeft verwijderd kunnen, tank, pomp, leidingen ezv.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09-09-2012 18:04 #915197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rijden op LPG
dat klopt. in Engeland rijden er wel mensen zo rond met een 1.7 motorconversie. helemaal geen benzinesysteem meer. En het werkt. totdat je een keer ergens komt te staan met een lege LPG tank. benzine kun je nog met een jerrycannetje gaan halen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 21:00 #915209 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Rijden op LPG
Ik heb wel een soort meter op de LPG tank die de hoeveelheid LPG aangeeft dus dat is het probleem niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09-09-2012 22:46 #915213 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rijden op LPG
Oplossing: reservetank lpg er bij bouwen met aparte afsluiters. Is dit mogelijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10-09-2012 00:07 #915215 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rijden op LPG
lijkt me wel. alleen krijg je dan hele rare effecten als je de 'overloopklep' aanzet terwijl de ene tank bijna leeg en de andere nog heel vol is (grote stromingssnelheid, bevriezende leidingen, etc)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10-09-2012 08:46 #915220 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rijden op LPG
Even afkloppen: ik ben nog nooit met een lege tank komen te staan. Ik vind het wel een charmant idee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10-09-2012 08:55 #915221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rijden op LPG
Waarom zou je met een lege LPG-tank komen te staan? Hier heb je toch ook gewoon een metertje voor, of is hiervoor een andere rede?
Wanneer je enkel op LPG rijdt, zou je misschien zelfs het benzinemetertje van het dashboard kunnen aansluiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10-09-2012 10:48 #915227 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rijden op LPG
Dat heb ik al, niet dat die nou zo nauwkeurig is.

Het is natuurlijk wel zo dat je 's avonds en 's nachts lastig lpg kan tanken. Ik tank meestal preventief, dus al ruim op tijd. Stel dat je een keer een noodgeval hebt en 's nachts weg moet, dan sta je niet voor verrassingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2012 22:06 #915261 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Rijden op LPG

Erik;205197 schreef : Oplossing: reservetank lpg er bij bouwen met aparte afsluiters. Is dit mogelijk?


Ik denk niet dat de RDW de installatie goedkeurt, trouwens als je al een tijdje met LPG gereden heb en je hebt bijgehouden wat de auto gemiddeld verbruikt heb je geen metertje nodig. Maar het metertje [leds in een rij] is wel een redelijke aanwijzing van wat er nog in de tank zit.

Wouter;205199 schreef : lijkt me wel. alleen krijg je dan hele rare effecten als je de 'overloopklep' aanzet terwijl de ene tank bijna leeg en de andere nog heel vol is (grote stromingssnelheid, bevriezende leidingen, etc)


Dit zou je met elektrische kleppen moeten uitvoeren met een schakelaar stand 1 hoofd tank stand 2 hoofd tank dicht stand 3 reserve tank open stand 4 beide tanks open om te vullen.


Na de vakantie zal ik eens kijken wat er gebeuren moet om alleen op LPG te kunnen rijden, de gas kleppen van een Solex carb en het bijpassend gasmengstuk heb ik al.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2012 07:29 #915263 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Rijden op LPG
Is het wel een goed idee om op een solex gas te bouwen?
(voor de grapjassen; ??n tank op je bagage drager?)
Ik bedoel i.v.m. Het beruchte spruitstuk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD