× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Bedrading LPG renix cvt

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2012 12:29 #632123 door V300 register
Bedrading LPG renix cvt is gemaakt door V300 register
Beste mensen,

Ik heb deze week de conversie afgemaakt aan mijn 340, het is nu een 14.4 :groovy:
Alles is prima gegaan, tot ik een rondje ging rijden.:sad:
Op benzine loopt ie perfect! zelfs de big test zoals anjo dat noemt komt hij door, op 350tpm draait de motor prrima.

Alleen toen ik op gas over schakelde, viel de motor meteen uit. Vervolgens kan ik hem wel starten op gas, maar dan valt hij na een seconde weer uit.
De gasinstallatie krijgt wel voeding(ik hoor de solenoid klikken), maar slaat niet volledig aan want het lampje blijft knipperen.

Het lijkt wel alsof de afsluiter van de benzine niet werkt en dat hij dan op benzine en LPG probeert te lopen ofzo.

Bestaat er een bedradingsschema voor het aansluiten van een verdamper op de renix? want ik heb het idee dat ik het daar moet gaan zoeken.


Wat ook raar is is dat de vario niet opschakelt. Ik heb hier over gelezen dat de toerenteller vanuit de bestaande kabelboom aangesloten moet worden op de renix.

Dit heb ik gedaan en de toerenteller doet het wel! alleen heb ik de aansluiting zelf aangelegd op een sleuteldag met hulp van clubleden en is dus niet van een originele kabelboom.

kan dat een probleem zijn?

Gr laurens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-07-2012 20:27 #910612 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Bedrading LPG renix cvt
De Renix heeft geen invloed op de LPG installatie, alleen de aansluiting voor de toeren teller, maar dit kan je ook bereiken door 10 - 15 windingen om de hoogspanningskabel naar de verdeler te wikkelen, een uiteinde blijf bij de hoogspanningskabel en de andere einde wordt op de toerenteller ingang van het relais aangesloten.

Als het goed is heb je 4 kleppen: een op de tankuitgang de "cut off" klep, twee kleppen op de verdamper en een klep die de benzine toevoer naar de carb afsluit.

Duidelijk is dat de laatste klep werkt, dus moet het aan een van de ander 3 liggen. trek van twee kleppen een draad en zet het contact aan je moet nu de andere klep horen tikken, doe dit bij alle kleppen.

hieronder een aansluitschema:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-07-2012 13:09 #910636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading LPG renix cvt
Aha! Bedankt voor de informatie! Uiteindelijk bleek de gasinstallatie ook op het toerentalsigniaal A-1 aangesloten te worden en op de ontstoringsstekker van de renix. Waarom dat zo is begrijp ik nog niet helemaal, maar het werkt!

Vervolgens waren er twee massa's die beide richting tachorelais gaan, waarvan 1 naar connector 8. Deze hebben we ook doorverbonden met A-1(toerentalsigniaal)

Dus het eindresultaat is dat hij weer als een zonnetje rijdt! Maar dan nu als 14.4!
Ik ben er erg blij mee, wat een rijgenot!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2012 16:36 #910664 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading LPG renix cvt
Zowel je lpg relais als tachorelais hebben een toerental signaal nodig, dus ja... logisch dat t niet werkte.

Mooi dat het al opgelost is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-03-2013 23:16 #925427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading LPG renix cvt
Wat doet het Lpg-relais precies en waarom heeft die een toerental-signaal nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2013 10:19 #925450 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bedrading LPG renix cvt
als de motor niet loopt (in bijv. het geval van een botsing) en er dus geen puls van het toerental komt, dan wordt dmv dat relais de branstoftoevoer afgesloten. veiligheid dus!

deze functie wordt ook uitgevoerd door het bekende relais van de 360.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2013 13:26 #925460 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading LPG renix cvt
A ha,
Maar hoe moet het als je geen toerenteller hebt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2013 13:27 #925461 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading LPG renix cvt
Aan de bobinekabel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2013 13:35 #925462 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bedrading LPG renix cvt
Een paar keer om een bougiekabel heendraaien werkt vaak. Niet direct aansluiten!

of beter:
- aansluiten op de connector van de groene draad op de bobine (zit ook je toerenteller op als je hem hebt)
- en als je geen groene draad hebt: dat is de min klem oftwewel klem 1 van de bobine

klem 15 is plus, daar moet hij niet op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2013 14:02 #925465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bedrading LPG renix cvt
Ik heb het idee dat mijn 340 met 14.4e-motor ooit wel een toerenteller heeft gehad, maar dat een vorige eigenaar die eruit heeft gehaald.
Op de Renix-unit zijn er namelijk twee kabeltjes van ??n van die stekkerblokjes afgeknipt. Tenminste ik ga er vanuit dat die kabeltjes daar mee te maken hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets