× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

LPG verdamper

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-12-2011 19:58 #631669 door Erick Janssen (GAST)
LPG verdamper is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Welke merk en type LPG verdamper hebben jullie gemonteerd in jullie LPG installatie?
Werkt deze met een vacu?m, dus met een aparte slang aangesloten op het inlaatspruitstuk?
Heeft de verdamper een elektrische choke, zodat je met het drukken op een knop, de motor makkelijker kan starten?

Reden van mijn vraag is dat mijn LPG installatie niet naar mijn zin werkt. Er zit nu een OMVL R/90E verdamper in, deze gebruikt het vacu?m van de carb om de gas toevoer te regelen. Om de verdamper enig zins te laten werken moet de aanzuigbuis van de luchtfilter half afgedekt worden :crazy1:. Ook is de stationair afstelling een aanfluiting minimale stationair toerental is rond de 1200 RPM dus veel te hoog. Ook heeft deze verdamper geen bedienbaar choke wat ik heel erg mis want het starten duurt erg lang in vergelijking met mijn vorige auto.

Nadat ik gisteren mijn auto een beurt heb gegeven krijg ik 'm stationair niet lekker aan het lopen, en vanmorgen kreeg ik 'm niet eens gestart, dus weer werk aan de winkel. :snif:

Graag jullie reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2011 20:26 #894459 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic LPG verdamper
Ik heb dan wel een injectiemotor, maar volgens mij kun je het beste gewoon op benzine starten. Bij mij schakelt de installatie automatisch over op LPG wanneer de motor boven de 3000 toeren komt.

Dat de aanzuigopening van de motor verkleind wordt is normaal bij een verdamper die op vacuum werkt. Dat is bij mijn 360 ook zo gemaakt, maar ik heb geen duidelijk vermogensverlies of iets dergelijks ondervonden.

Wat het merk is weet ik niet. Ik heb de auto niet bij mij thuis staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-12-2011 23:07 #894496 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic LPG verdamper

Bodejodel;191147 schreef : ........ maar volgens mij kun je het beste gewoon op benzine starten.......


is bij een goed afgestelde installatie niet nodig

Bodejodel;191147 schreef : Dat de aanzuigopening van de motor verkleind wordt is normaal bij een verdamper die op vacuum werkt.


niet bij een type die met een apart vacu?m slang aan de inlaatspruitstuk is aangesloten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2011 23:30 #894503 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG verdamper
Ik vrees dat ik je zo niet kan helpen, maar ik kan weg zeggen dat ik altijd op lpg start en heb gestart. Ook met de 340, die overigens ook een verdamper met vacuumaansluiting. Stationair stel ik altijd aan de carburateur af. En starten doe ik altijd door de gewone choke iets uit te trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2011 00:00 #894508 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG verdamper
Hmmmm, mijn 244 start altijd gewoon op LPG. Nooit problemen mee, ook niet in een koude winter. Wat me wel opvalt is dat hij automatisch wat gas inspuit alvorens te starten. Choken is niet nodig. De standaard stationair-toerental regelklep zorgt ervoor dat hij wat hoger stationair loopt en klaar is Buijs.
Ook zit er bij mij geen referentiedruk-slangetje op; slechts ??n slang naar de gasring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2011 02:10 #894520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG verdamper
Bij mijn ouwe 343 had ik een knopje wat ik het beste 2 of 3 keer kon induwen alvorens op lpg te starten. Dat werkte erg goed. Nooit problemen gehad. Er is ergens een fotootje van te vinden hier. Was wel een erg oude installatie van Necam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2011 09:47 #894530 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic LPG verdamper
Mijn Daf liep totaal niet meer op benzine omdat de vorige eigenaar altijd alleen maar op LPG reed. De carburateur was volledig dichtgekoekt. Die moest ik dus ook op LPG starten. Alleen als het koud was ging dat niet zo lekker, maar verder had ik geen problemen.
Door op benzine te starten blijft alles in ieder geval een beetje langer gangbaar.
Bij mijn 360 gaat het automatisch, dus dat is wel zo makkelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-12-2011 16:05 #894558 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic LPG verdamper
Dat is bekend bij de G3 installaties, mijn vraag is eigenlijk gericht aan de LPG rijders met een carburateur opstelling en die een 1400 motor hebben.

vandaag een beetje gespeeld met de verdamper en de auto aan het lopen gekregen, gelukkig :worship:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2012 20:51 #894690 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic LPG verdamper
Ik heb geen G3 hoor, dat kan alleen op auto's vanaf 1994. (vreemde grens) Het is bij mij een dampgasinstallatie met een mengstuk voor de LMM. Ik heb er alleen een stukje elektronica bij om de injectoren uit te schakelen wanneer ik op gas rijd.

Mooi dat je hem aan het lopen hebt gekregen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-01-2012 23:51 #894766 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic LPG verdamper
Maar hij loopt nog niet zoals ik wil vooral stationair hij slaat snel af, stationair toerental is rond de 1200 RPM.

Ik ben nog aan het wachten op antwoord voor een "normale" en "ouderwetse" verdamper, ik heb een aantal op het oog maar ik wil eerst wat meer info voor ik eentje ga kopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets