× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Volvo 340 gekocht

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2011 16:34 #631638 door V300 register
Volvo 340 gekocht is gemaakt door V300 register
Vandaag heb ik mij aangemeld bij het forum. Sinds een paar weken bezit ik een Volvo 340 DL s6 uit 1987.
Hartstikke mooi natuurlijk maar er zijn een paar zaken niet helemaal goed.

Als eerste gaf mijn kilometerteller de geest wat ligt aan de binnenkabel van de kilometerkabel. Die is gebroken.
Weet iemand waar ik zo'n kabel vandaan kan halen?

Ook de schokbrekers voor zijn niet meer goed.
Weet iemand hoe ik aan zo'n set kom?

Zelf ben ik niet technisch maar weet wel iemand die de dingen voor mij er onder wil zetten.

Graag hoor ik of iemand tips heeft.

Groeten, Harry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2011 16:45 #893656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 gekocht
Allereerst: een advertentie plaatsen op de website levert vaak resultaat!

Gaskabel: via Dafhobby www.dafhobby.nl/pages/volvo_org_2pag.html
Schokbrekers: het merk Monroe komt hier vaak voorbij. Originele, passende Koni's voor de 300-serie zijn bijna niet meer te vinden. Marktplaats afstruinen kan natuurlijk ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2011 17:23 #893661 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 gekocht
als je toch al met dafhobby in zee gaat vanwege de tellerkabel, kun je daar net zo goed nieuwe schokbrekers kopen. Ze hebben oliegevulde en gasgevulde.

Als de dempers verwisseld worden, bedenk je dan dat het misschien handig kan zijn om meteen de harmonicahoes, bumpstops etc. (zit allemaal bovenin de veerpoot) te vervangen. Kost je een paar tientjes extra, maar dan ben je weer voor jaren klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2011 19:01 #893775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 gekocht
veren 340

hoi harry ik zou eerst eens zelf de veerpoten controleren, of er geen roestschade is aan de bovenzijde ,en of er geen gebroken veer onder zit, vaak breekt er een wending vanaf aan de bovenzijde : opkrikken en het wiel demonteren ,dan zie je het het beste.
mocht je hier geen zin in hebben, en een dagje amsterdam in willen !, dan is je auto aan het eind van de middag weer klaar , ik monteer er dan twee complete veerpoten op ,gebruikte exemplaren (die functioneren zoals het hoort) die binnenkabel heb ik ook

frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets