Koplampwissers
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
de koplamp wis/was wordt gewoon met een t-stukje afgetakt van de voorruit sproeier, en ook elektrisch aangesloten op de sproeistand
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
In de motorruimte van de auto liggen de contrastekkers al klaar; vier pinnen, waarvan eentje leeg, eentje met twee draden (beige/bruin, ooit bruin geweest), eentje met ??n draad (rood/roze, ooit rood geweest) en de vierde heeft ook ??n draad (weer iets bruinachtigs).
De motor van de wisser heeft drie draden; rood, zwart en bruin. De rode heb ik op de rode, de bruine op de dubbele bruine, en de zwarte op de enkele bruine aangesloten (want de ruitensproeierpomp heeft een rode draad en een dubbele bruine).
Als ik nu de ruit sproei, komt de wisser die ik al heb aangesloten, een stukje omhoog en nokt er vervolgens mee. Nog een keer sproeien en hij komt weer een stukje hoger etc.
Nu heeft moeders drie keer de ruit gesproeid, met als gevolg dat de wisser halverwege de koplamp staat en met geen mogelijkheid meer naar beneden (of naar boven) gaat :hmmz:
Wie weet wat er mis is?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
je hebt een massa
er staat op 1 draad constant voeding als het contact aan is
en er is een draad waar voeding op komt zodra de sproeier bediend wordt
die moeten corresponderen met de stekker van je wissermotor:
bruin=massa
rood=voeding ruitensproeier
zwart=voeding contact
of voor het gemak de massa en de ruitensproeier voeding uitpluizen, dat is al makkelijker. ik vermoed dat je de enkele en dubbele bruine om moet draaien.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Zelfde als knipperlicht op rechter zijscherm; de plus is dubbel rood en de massa is beige/bruin enkel, aand e andere kant is het precies andersom.
Dit zijn de stekkers (aan de kabelboom van de auto):
passagierszijde
bestuurderszijde
omdat de auto al eens opnieuw gecoat is aan de onderkant en de motorruimte niet gespaard is bij ML-behandelingen, zijn alle draden verkleurd en pekkig.
Edit: Anjo ik zal alles eens doormeten. Ik heb het elektrische schema in de vraagbaak ook al uitgeplozen maar de draadkleuren komen niet overeen (en volgens de vraagbaak zouden er ook geen dubbele draden in moeten zitten)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De andere kant heeft vreemd genoeg hetzelfde als de bestuurderskant eerst had. Dat ging zo:
Inmiddels werkt de bestuurderszijde dus perfect, maar passagierszijde gaat per keer alleen maar een stukje omhoog en blijft dan staan. Dadelijk dus maar even doorgaan met sproeien, dan zal die vanzelf wel mee gaan bewegen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ze zien er spic en span uit (ze zijn duidelijk zichtbaar nieuw), en na net nog een paar keer gesproeid te hebben werkt de rechter motor nu ook goed. Ze moesten weer even inlopen denk ik. Zodra de ruit besproeid wordt, sproeien de koplampwissertjes ook en wissen ze 2x.
Dat ziet er idd vet uit
En met die tweetonige (originele!) claxon erbij en al het chroomwerk blijft het toch een heel aparte verschijning...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.