× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Contact Sleutel Weg

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2008 16:58 #696685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Contact Sleutel Weg

Markvictor;46033 schreef : Mn oom had vroeger een dafje 33, stonden er twee van in de straat. Dus hij rijd starten en lopen weg. Bleek het de daf van iemand anders in de straat te wezen! Bedoel, hoe groot is de kans dat de zelfde sleutel past!!!! Zouden ze gewoon 100 verschillende soorten sloten hebben gehad ofzo... Hij dacht nog, wat is hij ineens stil geworden....


Ook jongere auto's (tot de jaren 90 ofzo) hebben dit probleem gehad, vooral goedkope Japanse barrels. De sloten waren echt van miserabele kwaliteit. Tijdje geleden (twee jaar terug ofzo) was het veel in het nieuws, dat autodeuren met het 'sleuteltje' van een blikje SPAM geopend konden worden :humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2008 17:11 #696687 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Contact Sleutel Weg

Dutchie;46041 schreef : Ook jongere auto's (tot de jaren 90 ofzo) hebben dit probleem gehad, vooral goedkope Japanse barrels. De sloten waren echt van miserabele kwaliteit. Tijdje geleden (twee jaar terug ofzo) was het veel in het nieuws, dat autodeuren met het 'sleuteltje' van een blikje SPAM geopend konden worden :humor:


Niet alleen de goedkope... bij onze vorige auto (een prachtige Carina II met ijzeren wieldoppen!) uit 1986 kon je de auto zonder sleutel aan de praat krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2008 19:44 #696697 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Contact Sleutel Weg
Mijn Mazda 323 kon je met elk muntje openen. Te belachelijk voor woorden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2009 14:51 #753667 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Contact Sleutel Weg
Trouwens, om nog even wat toe te voegen aan dit topic: ook als je geen kenteken hebt kun je een sleutel laten maken.

De dealer noteert dan alle nummers/codes etc. en faxt die door naar de importeur in Beesd. Deze kan dan de sleutelcode "zien" en geeft die weer door aan de dealer, welke vervolgens een sleutel kan bestellen.
Althans, dat zei men toen ik er kwam voor een sleutel voor de Belgische GLS.

Sleutels voor de tankdop hebben ze helaas niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2009 19:57 #753692 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Contact Sleutel Weg
Hier in Belgi? is dat niet waar. Sleutels zijn hier niet meer te krijgen voor de 300, de info is er gewoon niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-02-2009 20:16 #753693 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Contact Sleutel Weg
Is het zo dat de sleutel w?l op de deur past en niet in het contactslot?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2009 15:22 #753750 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Contact Sleutel Weg

Frans;87655 schreef : Is het zo dat de sleutel w?l op de deur past en niet in het contactslot?


Ligt eraan.

Op het moment heb ik vier sleutels: kofferklep, portieren, tankdop en contactsleutel.

De oudjes hebben officieel drie sleutels: portieren (incl. kofferklep), tankdop (optioneel) en contactslot.
Bij mij is er echter gerommeld met de sloten waardoor ik een complete sleutelbos voor ??n auto heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-02-2009 15:55 #753764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Contact Sleutel Weg
Staat wel indrukwekkend, maar handig is anders :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2009 18:13 #753794 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Contact Sleutel Weg

volvofiel;87715 schreef : Ligt eraan.

Op het moment heb ik vier sleutels: kofferklep, portieren, tankdop en contactsleutel.

De oudjes hebben officieel drie sleutels: portieren (incl. kofferklep), tankdop (optioneel) en contactslot.
Bij mij is er echter gerommeld met de sloten waardoor ik een complete sleutelbos voor ??n auto heb.


Als je dit weer correct wil hebben kun je aan de hand van 1 sleutel + slot, 4 sloten zelf aanpassen. In je slotcilinder zitten 5 of 6 plaatjes met veertjes. Het is een beetje gepruts om het goed te krijgen maar dan heb je nog 1 sleutel. Voor het contactslot gaat dit NIET op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-02-2009 18:48 #753812 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Contact Sleutel Weg
Ik heb namelijke kort geleden een sleutel bij laten maken. Daar viel op dat de sleutel w?l in de deur paste maar niet in slot.
De sleutel werd gemaakt met een of ander Volvo malletje en ze hadden mijn sleutel er bij nodig om aan het uiteinde, bij het vasthoudt gedeelte, nog een extra bewerking te doen.
Daarom de vraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets