× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Geluid in de verte maar aanwezig

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2003 23:30 #624601 door V300 register
Geluid in de verte maar aanwezig is gemaakt door V300 register
Goede avond heren,
Het uitlaatje van ons 340tichje is gerepareerd en loopt als een zonnetje, ook is de Dame wat rapper geworden lijkt het, in ieder geval rijdt ze als een tierelier.
Echter in de verre verte nu ze zo geruisloos is geworden hoor ik een geluid dat ik ga proberen te omschrijven.
Je zit in je Wolvette 340 Special en hebt de cruise snelheid van 80 of 90 bereikt, je wordt ingehaald door zwaar scheldend en op het voorhoofd wijzend vrachtverkeer en denkt bij jezelf,JALOERS !? hey ze rijdt nu eenmaal super op deze snelheid waarom weet ik niet maar als je luistert naar het motortje is dat haar snelheid.
Nu zonder gekheid, ik hoor dan achterin de auto (zal dus de aandrijving zijn) een geluid dat ik omschrijf als het meelopen van iets, een lager is het niet dan hoor je namelijk pulserend gebonk of geroffel(ook bij machines het geval waar ik mee werk), neeeeee het is iets als het over elkaar schaven van schijven of iets anders maar best indringend als je luistert naar het 1400 motortje dat snorrend een weg baant.
Nu moet je goed luisteren om het te horen maar ik wil eigenlijk de situatie van genezen voor zijn.
Ik zit te bomen of het een probleem van smering is welke mogelijk niet plaatsvindt en of een ander probleem.
Maar ik heb ook gelezen dat men hier spreekt over het of een onschuldig Vario geluid ?
Is dat het soms ? het Vario geluid dat men bedoeld, en is mijn zorg ongegrond ?
Is het niet normaal ? graag dan een reply op deze topic, en weet ik dat ik mogelijk stappen moet gaan ondernemen.
Ik vind het een leuke auto en erg comfortabel terwijl ik best een dikke Vectra gewend ben die nu stil staat sinds het aangekochte Paus mobiel voertuig, heerlijk ding.


(Bericht gewijzigd door jan 340 op 16 december 2003)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2003 23:31 #640300 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geluid in de verte maar aanwezig
Enfin, kan iemand hier een uitspraak doen wat te ondernemen en of waar aan te denken ?
Grote beurt heb ik gecheckt kost hier 225 en dat valt best mee als je alle service aspecten bekijkt.
Ik denk een garage te hebben die ze ook daadwerkelijk allemaal uitvoert, is dit een goede prijs mijne heren ?
Ik dacht eigenlijk mogelijk het geluid te lozen als de grote beurt plaatsgevonden zou hebben, misschien zit er wel geen olie op de juiste plek ?
Ja het zal heus wel eens eerder behandeld zijn op deze auto club maaruh ik kan niet inhaken op sommige forum onderdelen omdat ik nog geen officieel lid ben !!!!
Ik schreef me in en wacht af, ik weet zelfs wat voor kleur haar en welk kenteken de auto van mijn postbode heeft, even wachten dus.
Heeft iemand een idee wat het tergende geluid kan zijn ????
Nou tot de volgende doorgang en groeten vanuit Utrecht,
Jan



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2003 01:50 #640301 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geluid in de verte maar aanwezig
Jan ik rij in een 350 GLT sedan nu is dat wel beetje anders maar goed, ik had vroeg ook vage zingend/schavend geluid bij me achter wielen ben ik gaan zoeken en alles wezen na kijken en kon dus niks geks vinden op het eersten gezicht. Maar ben ik verder gaan kijken toen vertelde een vriend (garage monteur) dat ik eens naar me olie moest kijken in me Differentieel. wat bleek bij mij, het beetje olie wat er nog in zat (miste halfe liter vaag want lekt niks en zag er allemaal droog uit aan de onderkant) was helemaal gaan schuimen, dat betekend dat er water/vocht bij is gekomen en dus de smerende effecten weg zijn en daar kwam dus het rare geluid bij mij vandaan. Toen ik er nieuwe olie in had gedaan was alles weg en was echt alles stil.

Misschien heb je hier wat aan, het olie verversen van je Differentieel is trouwens een appeltje eitje.

succes trouwens als je het gaat vervangen is dit de olie die je eventueel kan gebruiken voor je volvo 340 1.4 L.

Kroon-olie

Differentieel, achter
Aanbevolen product : Syngear 75W90
Product categorie : Transmissieolie Wegverkeer
Omschrijving : Syngear 75W-90

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2003 02:06 #640302 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geluid in de verte maar aanwezig
Wel Jan je geeft het zelf al aan met de olie ,dit werkt namelijk ook als een geluidsdemper. Achter in het primaire gedeelte van de aandrijfing zit olie in de trommels .Als deze leeg zijn maakt dat inderdaad een soort schuurend geluid.
Om hier uitsluitsel van te verkrijgen ,zou je aan Jilger kunnen vragen of hij deze ooit eens heeft bijgevuld .
Eveneens hoe het zit met de riemen die er om lichen .(of deze zijn vervangen bij Jilger).
Wat betreft de garage,dat is niet duur nee.
En als je zou willen controleeren of ze de meeste punten cheken .
Dan zou je de filters zoals olie en lucht kunnen markeeren met een centerpoint of merkstift.Door er een klein deukie op te tikken,of er een streepje op te zetten.
Eveneens de wielen voor er af te haalen en naar de remblok dikte te kijken. Vervolgens monteer je de wielen weer, en markeer je de plaats van de wielen ten opzichte van de naaf.
En de wielmoeren ten opzichte van de bouten markeeren en klaar is Jan.
Vervolgens na de beurt de rekening inkijken en zie wat er vervangen is .
Controleer deze punten die ik net heb genoemd nog een keer als er op de rekening staat dat het vervangen zijn.
En verder kan je dan een eigen conclusie trekken omtrend de garage waar je de beurt heb laaten uitvoeren .
(Want ik ben namelijk op deze punten echt eens genaaid door een garage bedrijf. Gewoon effe oude filter een doek overheen haalen .En doodleuk op de rekening zetten dat deze is vervangen. Met de daar aan vast zittende kosten.)

Groeten Bart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets