× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Volvo op stal

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-12-2004 18:20 #624443 door V300 register
Volvo op stal is gemaakt door V300 register
Mijn 340 gaat deze week voor nog onbepaalde tijd de loods in. Dus uit de verzekeringen en wegenbelasting. Nu zou ik graag willen weten waar ik op moet letten als je een auto voor lange tijd wegzet en dus niet mee gaat rijden. Wat moet er zoals gebeuren om hem in goede staat te houden? Ik weet dat het vertandig is om hem uit de veren te zetten en de accuklemmen eraf te halen.
Even voor de duidelijkheid: ik vind het niet nodig om de wagen helemaal te conserveren!
Wie tips heeft mag het zeggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-12-2004 18:30 #638109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo op stal
Volgens mij moet je bokjes op zodanige manier zetten dat de veren nog wel belast zijn, maar de lagers niet meer.

mvg

dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-12-2004 18:41 #638110 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Volvo op stal
In Jack's stalling staan alle motorkapvergrendelignen eraf, zodat er geen spanning op de veren van de kap staat. Misschien een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-12-2004 21:43 #638111 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo op stal
zou me niet verbazen als dat alleen is om het de bezoekers makkelijker te maken om onder de kappen te kijken :-)

steunen onder de assen is ten behoeve van de banden, als je een auto heel lang stil zet met het gewicht op de banden, komt er een platte kant aan (ECHT WAAR!!). Wat ook kan is de banden op 3 bar zetten.

verder is het slim om juist voor je de auto wegzet een flink stuk te rijden zodat de motor en uitlaatsysteem een tijd volledig op temperatuur geweest zijn. zodoende is het minste vocht binnenin aanwezig.

verder moet je vooral letten op de ventilatie van je stallingsplek. op een onverwarmde plek geldt; hoe meer ventilatie hoe beter.
in feite is een dak voldoende, mits er geen spatregen vanaf de zijkanten kan komen.

het is veel werk; maar je remmen zou ik ook conserveren, door in ieder geval de vloeistof te vervangen.

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-12-2004 12:56 #638112 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo op stal
Bedankt voor je uitgebreide reactie wouter.
Ik bedacht me nog iets. Ik heb de auto wel eens eerder stil gezet, meestal voor niet meer dan 4-5 weken. Maar op een gegeven moment was de ontsteking kaduuk. Aangezien onderdelen van de sloop niet duur zijn en je eindeloos kunt zoeken of het de kabelsm,verdeelkap, bougies of boubine is, heb ik ervoor gekozen om alles te vervangen. Het probleem was toen opgelost. Is het mogelijk om vocht in je ontstekingsysteem, zoals verdeelkap en kabels, te voorkomen door ze bijvoorbeeld te verwijderen en op een warme plek te leggen. Of werkt dit juist niet? Ik heb ook wel eens gehoord om dit soort dingen in te spuiten. Hoe zit het hiermee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-12-2004 22:10 #638113 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo op stal
vocht in de kabels kan bijna niet. vuil en vocht op de buitenkant van de kabels kan wel, maar als dit grote problemen geeft zijn ze toch eigenlijk niet goed meer.

onder de verdelerkap kun je wel last hebben van condensvocht, je zou de kap er af kunnen schroeven en even uitdrogen voor je m opnieuw gaat starten.

WD40 is prima voor binnenin, aan de buitenkant moet je het niet teveel gebruiken want het blijft vettig en trekt dus vuil aan.

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets