× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Vragen 340 velgen distrriem en gordels

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2005 21:47 #624435 door V300 register
Vragen 340 velgen distrriem en gordels is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

even kort voorstellen. Ik heb een 340 CVT uit 89. kmstand is nu 94d. Bij toeval eigenlijk deze auto aangeschaft, maar dat is een ander lang verhaal. Ik ben er eigenlijk boven verwachting tevreden over. Geen noemenswaardige rugpijn meer e.d. Alhoewel het overhellen in bochten toch wennen is na een porsche en mercedes.

Maar goed terug naar de 340:

- wellicht domme vraag, maar heeft deze motor nu een ketting of een gewone distriebutieriem en zo ja, wat is de vervangingscyclus. Meen ergens 120.000 te hebben gelezen....?

- vraag twee is mbt tot de velgen, ik heb standaard staal met 175/70R13. Ik weet dat de ET-waarde 32 is, maar welke waarde kan ook? en ook in 14" zonder met spacers en dat soort zaken te moeten werken.

- vraag drie heeft betrekking op de gordelhoogte. aangrijping aan deurstijl is voor mij met 1.91m wat laag, maar ik zag ergens een foto met drie verschillende gaten voor de bout. Ik heb echter geen gaten in het plastic. Zitten die drie gaten er toch achter?

- vraag 4, een open KNfilter of iets dergelijks zag ik ergens op internet rechtstreeks boven de carburateur. Geeft dat problemen met motorwarmte en de luchttoevoer?

Met vr.gr.

Sipke

p.s. En ja ik denk erover om lid te worden. Maar zoek ook nog een leuke 360 (lol)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2005 23:07 #639519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vragen 340 velgen distrriem en gordels
Hoi Sipke,

leuke vragen! heb ik weer eens wat te doen :-)

maar heeft deze motor nu een ketting of een gewone distriebutieriem en zo ja, wat is de vervangingscyclus. Meen ergens 120.000 te hebben gelezen....?

ketting. Vervangen hoeft alleen samen met de rest van de motor bij ongeveer 350.000 km (onderhouds afhankelijk). kortom; onverwoestbaar, hoef je niet naar om te kijken.
fijn he...

velgen, voor de 360 zijn diverse 14 inch velgen geleverd. dat past zonder meer.

gordel; de gaatjes zitten er. alle 3. dr zijn zelfs gaten voor achtergordels aanwezig.

vraag 4; K&N RC9000 past prima. je hebt dan inderdaad geen luchtvoorverwarming dus kans op bevriezende carburateur bij kil/vochtig weer.
wel een zeer sportief geluid.

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2005 23:18 #639520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vragen 340 velgen distrriem en gordels
Hallo Wouter,

dank voor info. Dat scheelt een hoop kopzorg zeg. Lekker een ketting. Nou ik hoop dat ik zolang kan doorkachelen met mijn 340.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets