Harde roflex riemen of volvo gebruikt original

Lees meer
14-07-2020 17:35 #635401 door Ted Bogers
Ik heb nog een nieuwe set Roflex varioriemen liggen en twijfel eraan of ik deze ga gebruiken. Uit ervaring weet ik dat ze de eerste 500 meter veel herrie maken waarschijnlijk omdat ze harder zijn dan de orginele volvo riemen
Mijn vraag is of daar iets aan te doen is of moet ik de herrie voor lief nemen?
Voorbaat dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2020 19:36 #987899 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Harde roflex riemen of volvo gebruikt original
Zelf ervaring mee. Inderdaad de eerste paar kilometer maken ze herrie, afhankelijk of je binnen de bebouwde kom blijft rijden of gelijk de snelweg op gaat.

Daar ontkom je helaas niet aan.
Ik heb bij mijn 340 toch de imitaties er onderuit gehaald en originele Volvo riemen geplaatst.

Nou moet ik wel zeggen dat ik één 340 heb staan met Continental riemen, feitelijk precies hetzelfde als de Roflex, en die maakt geen herrie. Ook niet als deze koud zijn.
Je kunt een uitzondering zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2020 17:30 #987901 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Harde roflex riemen of volvo gebruikt original
Bedankt voor de reactie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-07-2020 23:54 #987904 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harde roflex riemen of volvo gebruikt original
mijn groene sedan heeft Continental riemen en ik ben er niet zo heel erg over spreken. Ik rijd niet veel met de auto en de riemen maken altijd lawaai na langere stilstand. Daarnaast merk ik aanzienlijk, zeg eerder erg veel weerstand ten opzichte van de OEM Volvo riemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2020 19:30 #987941 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Harde roflex riemen of volvo gebruikt original
Inmiddels nog redelijke gebruikte originele Volvo riemen gebruikt. Heerlijk rijden zonder bijgeluiden.Ik vermoed dat mijn oude riemen nog uit 1991 waren (Km stand 100120) Er waren uit 1 riem al blokjes gebroken. De splinternieuwe Roflex bewaar ik wel voor noodgevallen. Nogmaals bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets