- Berichten: 18
CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
Of een brandstoffiltertje erop
Of een aansluiting maken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Als je onder het rijden de bergrem inschakeld bijvoorbeeld, of hard remt dan gaat de andere kant / slang zuigen, het vacuum dat zich dan nog bevind aan de opschakelkant moet hij kwijt, en zuigt dan heel even kort aan deze slang, meer ook niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Heb de auto nu 10 jaar en al heel wat mee meegemaakt. Auto is legendarisch in mijn kringen.
Maar dat vacuum-CVT nooit helemaal gesnapt. Loopt ook 99% gewoon altijd goed. Maar als er wat mee is is het ook lang mis. Terwijl ik elk boutje en moertje ken.
Nu stad en continent afzoeken naar die RC-9000. Blijkt dat nu al 5 leveranciers hem helemaal niet meer kunnen krijgen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Is dat nog een symptoom van iets?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
heb je de CVT storingspagina al gevonden?
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek
zo ja, controleer dan nog eens het stukje "Control elektrische schakeling" en in het bijzonder de 8-pins connector van het tachorelais; de meting op punt 6.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Loop nog tegen paar dingetjes aan die ik niet terug kan vinden.
Op de donor zat op deze aansluiting boven de stationairschroef een draad. Deze heb ik niet in mijn kabelboom. Waar is deze voor, en kan het kwaad als die er niet op zit?
Deze twee stekkers kunnen ook andersom. Ten opzichte van de beide schroefjes, zitten deze dan goed qua kleur? Of maakt dit niks uit? Is het te meten op welke van de twee wanneer stroom moet komen te staan?
Is het zo te zien welke van de twee opschakel- en terugschakelvacuum is? De opschakel is iets dikker geloof ik?
Ik ben vrij zorgvuldig geweest met loshalen, maar heb het nu zo vaak los gehad dat ik alles uit wil sluiten.
De auto maakt naar mijn idee nog steeds te veel toeren. Het is zeker niet zo erg als wanneer de bergrem er op staat. Maar kijkt me matig aan de hoge kant. Kickdownschakelaar en hogedrukremschakelaar al gechecked, maar met die doorverbonden maakt hij echt bizar veel toeren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Anders is deze inderdaad niet in gebruik.
Foto 2 bevind zich een spoel, achter voor een magnetisch veld, het maakt niet uit hoe deze zitten.
De andere kant daar in tegen kan als het goed is maar op één manier.
Dat heeft met de diode te maken die erin zit. Één connector is ook smaller dan de andere.
Foto 3 De dunnere slang is bedoeld voor op de "opschakel" kant.
En aan je foto te zien zit dat dus goed.
De terugschakelkant hebben ze juist express dikker gehouden, voor het geval je een noodstop moet maken het vacüum optijd weg kant zodat de CVT weer zo gauw mogelijk in het hoogste verzet komt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Hij lijkt het nu weer goed te doen. Vanmiddag maakte hij nog veel toeren maar zag net dat de stekker van het gister vervangen tachorelais op wonderbaarlijke wijze los geraakt was.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.