EMVK Tachorelais probleem

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2016 16:13 #634330 door V300 register
EMVK Tachorelais probleem is gemaakt door V300 register
Hi,

Na het opgeloste probleem met m'n dynamo/accu. Nu een probleem met het opschakelen.

Volgens mij heb ik 2 problemen 1 waarvan het opschakelen niet of laat gebeurt, de andere waarbij de bergrem soms blijft hangen. Ik weet niet of dit gerelateerd kan zijn aan elkaar.

Het probleem met de bergrem is als volgt: Zodra ik de bergrem indruk en daarna weer uit zet blijft deze soms hangen. De magneet schakeling blijft dan actief, zodra je hiermee een beetje beweegt schakelt hij wel uit. Wat zou ik hieraan kunnen doen?


Dan het probleem met de EMVK, deze test gedaan en hierbij bleek dat de A aansluiting niet vacuüm werd zodra ik de toeren op liet lopen.
De tachorelais heb ik gereviseerd met een revisie setje.

Iemand die me kan helpen met deze 2 problemen waarvan het opschakelen het voornaamste probleem is.

Bedankt alvast, groeten Dick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
29-10-2016 21:45 #965348 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic EMVK Tachorelais probleem
Voor het blijven hangen van de bergrem was het bij mij voldoende om de soldeereilandjes van de spoel (aan de achetrzijde) even vloeibaar te maken. Eventuele haarscheurtjes en slecht contact is daarna verholpen.

AL moet ik erbij zeggen dat ik de kickdown schakelaar gewoon doorgelust heb, die moet ook gewoon massa kunnen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2016 15:22 #965351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK Tachorelais probleem
Voor de zekerheid zou ik meteen het tachorelais en de EMVK reviseren, dan heb je daar de komende 20 jaar in elk geval geen gedoe meer mee. Mijn ervaring is dat je deze anders toch blijft verdenken, en voor de kosten hoef je dit niet te laten.

Over het probleem met de bergrem, probeer de draden van deze knop eens door te verbinden. Kijk vervolgens of het probleem niet meer voorkomt. Dit kun je precies het zelfde doen met de kickdownschakelaar en de hogedrukremschakelaar. Zo kom je te weten welke van de 3 de boosdoener is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-11-2016 10:48 #965543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK Tachorelais probleem
Hi, daar ben ik weer.

Nadat ik de tachorelais gereviseerd had dmv. een revisie setje van dafhobby lijk hij helemaal hoog in zijn toeren te blijven hangen. Hierna de oude componenten weer terug gezet en werkte deze weer wel goed.
Nu afgelopen week een rondje Nederland gedaan en bij het rijden op de snelweg (100km/u constant) begon hij in eens hoog in z'n toeren te draaien. Meteen even gestopt en gewacht (30 seconden) daarna weer even geprobeerd en reed weer normaal. Dit is 2x voorgekomen over een kleine 1000km.
Al met al erg vreemd dat hij uit het niets terug schakelt. EMVK lijkt allemaal goed te werken.
Misschien toch toe aan een compleet nieuwe tachorelais?

PS. na de tocht een kleine check gedaan en bleek de moer van m'n dynamo verdwenen te zijn. Heeft iemand een idee welke maat dit is?


Groeten Dick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2017 17:43 #966224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK Tachorelais probleem
Hi,

Heb nog steeds dit probleem met het opschakelen.
Ondertussen heb in de schakelingen uitgesloten zoals bergrem, kickdown, rem schakelaar.
Door in de connector bij de tachorelais 6 en 4 door te lussen.

Nu merk ik ook dat bij het koud starten de motor niet zo goed meer opschakelt. Pas als de motor wat warmer is gaat hij opschakelen. Ook als ik dan even flink het gas in trap gaat hij schakelen. Duidt dit op de EMVK? Deze gecontroleerd en leek goed te werken maar misschien dat ik iets mis. Iemand tips wat ik zou kunnen doen door de tachorelais uit te sluiten of de EMVK? Of het is beide dat kan natuurlijk ook.

Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2017 21:59 #966265 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK Tachorelais probleem
Heb je gecontroleerd of alle vacuümslangen nog soepel zijn en niet ingescheurd? Daar kan soms ook een rare storing van komen.
Wanneer je ineens op de snelweg toerentalverhoging hebt duidt dit vaak op een soldeerpunt wat niet meer tof is. Kun je het tachorelais eens goed bekijken met een felle lamp op scheurtjes op de soldeerpunten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2017 22:18 #966266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK Tachorelais probleem
Heb de slangen gecontroleerd door er op er in te blazen en de druk te checken, dit klopte allemaal. Druk bleef, en blies terug bij loslaten. Zag ook geen scheurtjes of andere dingen.
De tachorelais had ik gecontroleerd en zag geen problemen, maar zal deze morgen nog eens controleren.

Denk toch dat het aan de EMVK of het vacuum systeem moet liggen aangezien het vooral mechanisch lijkt. Nadat de motor opgewarmd is en na een paar keer flink gas geven.
Het probleem van de snelweg is misschien wel weer meer tachorelais gerelateerd.

Maar om beide te vervangen is ook weer zonde. Daarom zou ik ze liever uitsluiten maar hoe?

Bedankt voor het mee denken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-08-2017 21:23 #971938 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK Tachorelais probleem
Als je op de aansluitpunten van opschakelspoel van EMVK een universeelmeter aansluit kun je zien of het ding wel of niet opkomt bij (in de buurt van) 1800 r.p.m. Als het tachorelais opkomt dient er (ca.) 12.8 volt op de opschakelspoel te komen. Maar misschien heb je dit zo al gecontroleerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets