- Berichten: 214
Primaire olielekkage?
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Dus vandaag weer eens eronder gekropen.
Niet echt veel nieuwe olie (druppeltjes, meer niet), maar moet dus wel eens bijgetankt/ververst.
Kreeg helaas de vuldop niet los.
Zit goed vast, maar heb ook niet de juiste dop/imbus/sleutel.
Wat voor type en maat geraadscahp is hierbij nodig?
De olieplug van de motor heeft ook een vergelijkbaar model, meen ik. Zijn die (toevallig) hetzelfde? Danmoet ik echt zo'n ding gaan halen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
En wederom uit zelfde hoek!
Heb idd een 1/2 en een 3/8 set, maar niet de 3/4 dus.
Maar weer eens gaan shoppen dus....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
het is namelijk 3/8 wat je moet hebben, 3/4 is een slag groter als 1/2
3/4 en 1 gebruik je bij vrachtwagens enzo;)
overigens; niet gaan verlengen en dat soort ongein, dan draai je na 5x controleren/verversen je aftapplug dol. ratel licht op spanning houden en dan laten schrikken, ze komen gegarandeerd makkelijk los!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Het is alleen wel aan te raden voor kleinere doppen 1/4 inch te gebruiken en voor het grovere/zwaardere werk pas de 1/2 inch ratel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het bij gebruik van een verloop stukje wel aan te raden is je te bedenken wat je er mee wil gaan doen, welke dop er uiteindelijk op het verloopstukje terecht komt.
In het topic wat ik ooit heb aangemaakt over goed gereedschap staan daaromtrent ook een hoop adviezen en richtlijnen in.
EDIT: bedankt voor de correctie Anjo, dat is inderdaad wat ik bedoel...dom zeg, pas het meteen even aan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Had wel die tussenmaat, maar ratel laten vallen en kaduuk...
Nou ja, 20 jaar met Hema setje gewerkt, dus goede reden voor die andere set geweest...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Zoals Anjo al aangaf zijn grotere maten zoals 3/4" en 1" vooral voor het zwaardere werk aan vrachtwagens en dergelijke.
De maten worden aangegeven in inches waarbij 1 inch = 2,54 cm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Maar die relatie van 24 jaar tussen de ringen plug kom ik niet zomaar tussen, blijkt...
Heb een 1/2" schuifijzer, met een verloopstuk naar 3/8, maar dat is te lang, past er niet goed in door het zwarte stuk van de CVT afstand-steller.
Kan dat zwarte deel gewoon los?
Zit met twee bouten die de primair op frame borgen, en de stelschoef van de schijfafstand. Als dit los kan, zonder problemen, dan kan ik er tenminste recht voor/in...
Verder nog een belangrijke: Is zo'n plug nog nieuw te krijgen? Ik hoop dat het geen obscure maat is, en gewoon nog gangbaar. Reden: als ie zo vast zit, dan is de kans groot dat ie niet echt goed meer hergebruikt kan worden.
Dafhobby heeft wel de ring, maar ik zie niet de plug zelf. Ik kan twee redenen bedenken: of niet meer verkrijgbar, of juist erg gangbaar...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.