- Berichten: 98
schakelaar bij de pook?
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
Bij inschakelen bergrem meer toeren: mengsel staat in de basis te rijk.
Bij inschakelen bergrem minder toeren: mengsel staat in de basis te arm.
De hints en tips om dit op te lossen heeft Steven al aangegeven d.m.v de linkjes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het kan verder geen kwaad om de testjes op de website te doen i.v.m. werking EMVK, en om even te kijken of alle vacu?mslangen weer netjes zijn aangesloten (scheuren komen ook wel eens voor). Ik denk bijvoorbeeld ook aan de restrictie in het t-stukje bij de carterontluchting van het kleppendeksel.
Als je denkt dat dit allemaal ok? is, dan kun je heel makkelijk zoals in het filmpje (linkje) de boel even afstellen. Bij een garage kunnen ze het heel precies doen met een CO-meter, maar let dan op dat ze 'm niet naar moderne maatstaven afstellen! Controleer ook eens de klepspeling, scheelt ook in hoe rustig de motor stationair loopt. Evenals het vernieuwen van de ontstekingsdelen!
Bij die lage kilometerstand moet ik ook meteen denken aan de koppeling, kan zijn dat die nooit is bijgesteld. Dat hoort bij het onderhoud van een CVT.
Dit zijn zomaar wat tips, en als dit allemaal wat 'eng' klinkt, dan kan het geen kwaad om lid te worden en eens naar een sleuteldag te komen. Scheelt je weer gedoe bij een garage.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Vacuumsysteem:
Bij het inblazen van slang B krijg ik duidelijke tegendruk. Bij het inblazen van slang A geen enkele respons of druk wat opgebouwd wordt.
Controle EMVK:
slangen A en B zijn los. Bij het aanzetten van de bergremschakelaar gaat uitgang van B zuigen. Bij het verhogen van de toeren gaat slang A ook zuigen. Mijn conclusie is dat eht EMVK naar behoren werkt?
Ik ga dus de 340 eerdaags effe op de brug zetten en van onderaf is kijken wat er met slang A mis is.
Wat me verder heel er op viel is dat bij het inschakelen van de bergremschakelaar (slangen A en B aangesloten) een heel luidruchtig sissengeluid bij het EMVK vandaan komt. Ook bij het uitzetten van de motor hoor je daar een sissendgeluid van afkomen. Daarom twijfel ik nu of het EMVk wel goed is?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ter aanvulling; Wat ik hier lees in de eerste zin komt goed overeen met mij bevinding. Als ik slang B dichtknijp, stationer lopend, loopt het toerental terug en loopt de motor minder.... ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Met het door jou behaalde resultaat zou je volgens het stappenplan moeten zoeken in een losgeschoten slang naar de primaire. Hopen dat het inderdaad zo eenvoudig blijkt
Disclaimer: dit bericht is geschreven door een oud-inwoner van Woubrugge dus wantrouwen van jouw zijde is volledig op zijn plaats :+
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik mag ook eerder een oud-inwoner van woubrugge dan een inwoner van woubrugge haha
Is het trouwens gek als ik er nu nog mee rond rij en ik merk bij het inschakelen van de bergrem dat de auto veel zwaarder optrekt??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
(ivm met drukte staat mijn vario al een paar weken binnen in de schuur en heb nog weinig tijd gehad om er verder naar te kijken, helaas. vandaar ook dat eht een tijd geleden is dat ik gereageerd heb.)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Als je de rem intrapt bedien je ook de emvk,net als wanneer je de bergrem schakelaar bedient!
Als je remt moet de vario terugschakelen,hetzelfde wat gebeurt als je de bergrem inschakelt.
Je moet je pas zorgen gaan maken als de motor wel reageert als je eerst de rem en meteen daarna de bergrem bedient(of andersom)!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.