× Voor alle technische zaken mbt de 400 serie

Motorproblemen 440 1.6 i

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2015 04:29 #633754 door V300 register
Motorproblemen 440 1.6 i is gemaakt door V300 register
alvast een dank voor je tijd om te lezen.
Ik ben Mario 26 jaar en sinds 3 dagen eigenaar van een volvo 440 1.6 injectie 96,
Een metallic groene beest met een schakelbak.
later pas achtergekomen dat ie verlaagd is, heeft namelijk rode veren v/a en een km stand 256,000.
Maar het zal hier niet staan als er niks aan de hand is met deze 440, de motor is eerder mishandeld door de vorige eigenaresse die de volvo 4 jaar heeft gehad en er niks aan heeft gedaan qua ondernoud. gisteren bij het tanken dop opengedraaid en hoop gesis 90euro getankt vol en wynss injectiereiniger erin gedaan ging 40 km goed, totdat hij bij het koppeling intrappen is maar net hoe de koppeling soms reageert op de motor altijd eerst hoge toeren maakt en weer lage toeren. Stationair hetzelfde geef je gas in z'n vrij bochten etc dit alles op temperatuur, ook al trap je de koppeling in vrij en stationair hoor je een geluid in de motorruimte achter het blok geloof ik. En de koppeling komt hoog op met de knie tegen de stuur en verder zeg maar, kan iemand hier wat mee? Is er misschien iemand die kan zeggen of deze groene beest nog te redden is. het is mooie beauty foto's volgen
Zijn er eventueel volvo fanaten in Gelderland die m'n motor kunnen beoordelen of ik er wat kan insteken of dat het gekkenwerk is
Volvo gekte!

Groet,
Mario.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2015 08:34 #958055 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Motorproblemen 440 1.6 i
Stappenmotor schoonmaken, zal vast al helpen. Bekend kwaaltje.

Hoe is het gesteld met de bougies, rotor en verdelerkap?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets