× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

In de bocht geen vermogen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-08-2012 19:43 #632234 door V300 register
In de bocht geen vermogen is gemaakt door V300 register
Beste volvo rijders,

vraagje, als ik door de bocht ga lijkt het net of de volvo 360 geen benzine
krijgt en het vermogen er niet is.

Ik probeer al zoveel mogelijk de tank vol te gooien maar als ik door de bocht
ga blijf ik het probleem houden.

wat zou een oplossing zijn zodat ik geen lucht aanzuig?

ik hoor graag jullie ideeen

grt will

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2012 20:53 #914769 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic In de bocht geen vermogen
injectie of carburateurmotor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-08-2012 22:09 #914775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic In de bocht geen vermogen
het probleem zal zich voornamelijk voordoen in rechtse bochten. Ik weet niet of je in de cup rijdt,dan heb je namelijk t belachelijke probleem dat je er nix aan mag doen omdat je met een originele tank moet rijden..... Anders zou je een catchtank kunnen plaatsen.
Carburateurversies hebben dit probleem niet omdat die GEEN druk opbouwen in de leiding onder de auto,een injectie doet dat wel en daar zit het probleem.

Zo gauw de pomp bij een injectie lucht pakt bouwt deze geen druk meer op en kan er dus ook geen brandstof meer ingespoten worden. Waarom..?lucht kun je samendrukken,vloeistof niet!Als de pomp de lucht samen probeert te drukken levert dat een dusdanig drukverlies ten opzichte van de druk die de brandstof normaal zou hebben,dat de motor even stil valt.
De oorzaak is de vorm van de brandstoftank.Deze hangt als het ware aan 2 kanten over de torquetube(aandrijfas)Daar zit welliswaar een overloopslangetje tussen zodat de 2 helften onderin toch met elkaar in verbinding staan maar dit is te dun om de brandstf sneller door te kunnen laten.
Het verschil tussen een carburateurr en een injectietank.......Bij een carburateur auto wordt de brandstof door een aanzuigbuis aan de bovenkant van de tank uit gezogen.Bij een injectie uitvoering stroomt de brandstof door een aansluiting onder in de rechterhelft van de tank naar de branstofpomp.

Zoals gezegd..als je niet in de cup rijdt zou je een catchtank kunnen plaatsen.Dat houdt dan ook in dat je een opvoerpomp moet gaan plaatsen die deze catchtank vol pompt en een opvoerpomp die de brandstof van de catchtank naar de brandstofpomp pompt.........Geen werkje voor een beginnend hobbyist.Die pompen moeten dan tegelijk gaan lopen met de hoofdbrandstofpomp en ,minstens zo belangrijk,stilvallen als de brandstofpomp uitgeschakeld wordt!

Een ander oplossing zou kunnen zijn dat je tank inwendig aanpast.Je houd dan minder inhoud over maar het inhouden is dan voorgoed verleden tyd.Dat houdt dan dus in dat je de tank open maakt en er een schot in geplaatst wordt en wel zodanig dat het linker hangende gedeelte van de tank niet meer bruikbaar is............

Het zijn allemaal oplossingen maar geen van alle is "fff n uurtje werk"en zoals gezegd zeker niet iets dat een onervaren sleutelaar zou moeten gaan doen.Nou weet ik natuurlijk niet wat jij voor sleutelervaring hebt en neem me dus niet kwalijk dat ik het zo zeg.Ik wil je niet op je tenen gaan staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-08-2012 16:37 #914808 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic In de bocht geen vermogen
Bekend probleem bij circuit gebruik, ik weet er alles van.
Bart geeft een aantal mooie tips. Als je niet cup maar wel circuit rijd zou ik overwegen een racetank te monteren. hoeft niet duur te zijn en dan hoef je geen enge dingen te doen met je tank of verlooptjes etc

Succes

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets