× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

K&N Oliefilter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-01-2012 15:54 #631746 door V300 register
K&N Oliefilter is gemaakt door V300 register
Zijn er mensen die interesse hebben in oliefilters van K&N voor de Volvo 360 B200E?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-01-2012 18:43 #898530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N Oliefilter
Ik heb eventueel wel interesse in 'n oliefilter van K&N.
Hangt even van de prijs af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-01-2012 17:41 #898576 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N Oliefilter
ik lees oliefilters? bedoel je geen luchtfilters?

wat betreft oliefilters adviseren we (vanuit de TC van V3C dus) ?fwel origineel Volvo, ?fwel Mann filters. Als de draadbus in het blok UNF draad heeft is de juiste Mann filter de W917.
Als de draadbus in het blok M20x1.5 is (dit is volgens mij nvt bij de 2-liters) moet je de W917/1 hebben.

Andere oliefilters zou je eerst open moeten maken om de constructie en kwaliteit te vergelijken met het origineel.

Het is zo dat er zeeeeer veel filters zijn die passen op onze volvo en renault motoren. Voor Renault (de M20x1.5 dus) zijn er o.a. filters beschikbaar die heel erg kort zijn omdat er in de betreffende wagens geen ruimte is voor een fatsoenlijk filter. De filtercapaciteit is dan ook navenant, gewoon prut dus.
Voor de UNF schroefdraad versie heb je bijv. ook rode/oranje FRAM filters. Die zien er heel indrukwekkend uit qua formaat, maar het is pure zooi, echt je schrikt ervan als je dat open maakt en je vergelijkt het met OEM of gelijkwaardige filters. Zowieso zijn er veel filters die geen (goed werkende) terugslagklep hebben, zodat het filter bij stilstaande motor leegloopt richting het carter. Die zijn ofwel gewoon voddig gemaakt of in de eerste plaats bedoeld voor filterhuizen waar ze verticaal langs onderen tegenaan geschroefd worden. Dan kunnen ze niet eens leeglopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-01-2012 18:33 #898581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N Oliefilter

antiekeradio;192921 schreef : ik lees oliefilters? bedoel je geen luchtfilters?


Ik bedoel echt oliefilters deze zijn nog niet zolang geleden gemaakt voor mijn cupauto. K&N is een sponsor van mij en als ik aan iemands kwaliteit niet twijfel is het wel hun kwaliteit.. Niet voor niks kiezen alle grote raceteams (Mclaren, Kamaz, Team de Rooy, etc.)voor hun filters.

Zodra ik de prijzen weet zal ik die hier posten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets