× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

De circuitdag 360 zo goed als klaar

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 02:50 #656306 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Oh... nog wat, jij hebt ook nog een Corolla Coupe, of niet?
Ik heb pas een Corolla GT Twin Cam aangeschaft, als je toevallig er goede ervaringen hebt met Toyota-onderdelen dealers oid zou ik je best wel dankbaar zijn... ik verwacht wel een paar weken werk te hebben voordat mijn Corolla GT helemaal klaar is voor dagelijks gebruik...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 03:03 #656307 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Oh.. alweer nog wat...
Ik zie op de fotoos dat je :
- Een trekhaak hebt,
- Koplamwissers hebt,
- Racet met het schuifdak open???!!!,
- Een "kap" op de luchthapper bovenop de motorkap hebt?
Niet als negatieve kritiek bedoeld, maar die kap op de luchthapper heb je op een circuit niets aan... en valt vast nog wel te verkopen aan een 3-serie liefhebber, is uiteindelijk een vrij zeldzaam accesoire.

Schuifdak open is wel prettiger voor de koeling van je beide hersenhelften, maar het levert ook flink meer luchtweerstand op...en meer herrie
Zelfde geld voor koplampwissers cq. sproeiinstallatie.
En dan nog de trekhaak... is heus wel te verkopen als je'm netjes demonteerd en het scheelt mischien nog een kilo of 3? In elk geval, volgens mij heb je er niks aan op een circuit...

Bovenstaand uitsluitend als "opbouwende" kritiek, en absoluut niet negatief, bedoeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 07:52 #656308 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Oh, en dan nog iets :-),

Die video, komt die nog eens online te downloaden of heb je die op DVD?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 09:26 #656309 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Okee, punt 1: de fading....Ik merkte dat na en kwartier in de laatste heat ik steeds langer moest remmen om hetzelfde effect te bereiken. De remmen bijten dan gewoon minder goed. Volgens mij had het veel erger gekund, maar het kwam vrijwel zeker door te warme remmen.

punt 2: toyota corolla coupe....mijn grootste bron van kopzorgen, staat nu al 2 weken bij een vriend voor de deur omdat ie niet meer start sinds ik er een ander blok in heb gehangen. Toyota onderdelen zijn erg duur, ik haal ze meestal bij de dealer, maar 2e hands is vaak te vinden bij CAR toyota parts nijkerkerveen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 09:36 #656310 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Wat de trekhaak, koplampwissers en sneeuwkap betreft heb je best gelijk hoor, maar je moet wel beseffen dat deze 360 niet voor constant circuitgebruik is. De trekhaak kreeg ik niet los omdat ik er slecht bij kon met mijn gereedschap, anders had ie allang eraf gelegen....met de malloten die in afgetrapte wagens rondreden was het wel een prettig idee om te weten dat ze niet ongestraft op de achterkant in kunnen beuken.
De koplamp wissers wegen geen kont en leken me meer moeite om te verwijderen dan dat ze waard waren. Die kap op de luchthapper staat gewoon leuk, verder maakt dat beetje luchtweerstand echt niet zoveel uit aangezien we net de 150 konden halen op het rechte stuk.

Ik race trouwens niet met het dakje open...veel te gevaarlijk en door de organisatie sterk afgeraden. Die foto is van mij op het slalomparcours op de paddock. Zo had mn hoofd wat meer ruimte in de auto en bleef t iets koeler.

Ik had in de laatste heat trouwens maar al te graag dat dak open gegooid, de motor begon oververhit te raken waardoor ik de laatste 5 a 10 minuten met de blower op zn warmste stand heb moeten rijden. Dat hielp gelukkig wel enorm veel.

We hebben geen opnamen vanuit de auto trouwens, hoewel ik wel enkele anderen zag rijden met camera aan boord. Het zijn maar een paar minuutjes van de tarzanbocht, hugenholtz en nissanbocht. Ook 2x een slalompje Ik zet ze online als ik ruimte heb op mn server.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 20:14 #656311 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Luc,

jij hebt geen fading, maar zo te horen... kromme remschijven.

dit is zeer slecht voor je voorwiel ophanging.

het wordt vaak veroorzaakt door met warme remmen stil te staan, met de voet op de rem (zoals een tunnel met stoplicht aan t eind).
fautomaat rijders hebben dat ook vaak omdat zo'n koppel omvormer altijd blijft trekken, bij het stoplicht dus ofwel in neutraal zetten of de voet op de rem houden. goddank heeft een vario daar geen last van.

groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-05-2004 03:20 #656312 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Nou... het is voorlopig alleen dat geluid, maar aangezien de remmen bij achteruit inparkeren gillen als een keukenmeid die onverwacht door de baas besprongen wordt... vrees ik dat deze schijven de komende APK niet of nog net wel gaan halen.
Toch ook maar Tarox gaan monteren? Aangezien ik deze auto dagelijks ga gebruiken moet er sowieso kwaliteit materiaal op... maar ik hoop nog even van Andries' 340R af te kijken hoe hem dat bevalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 11:55 #656313 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Trouwens, mischien wat voor Ivan,
Bij vrachtwagenraces rijden ze met waterkoeling op de remmen, en das bij een 360 ook wel te realiseren lijkt me, mits je de ruitensproeier niet nodig denkt te hebben.
Haal de slangetjes los aan de sproeiers en trek ze indien nodig nog door, en probeer ze ergens vlakbij de schijven vast te zetten, eventueel met een stalen nippel oid erin om te voorkomen dat de slangetjes dichtsmelten.
Als je dan je ruitenwisser vloeistof vervangt voor gewoon water, spray je regelmatig wat water op je schijven, en zo koel je ze veel beter dan met lucht.
Tis maar een ideetje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 12:14 #656314 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Grappig idee, die heb ik nog niet eerder gehoord.. Ik vraag me af waarom dat niet op auto's is toegepast..Volgens mij loop je het risico op kromtrekkende schijven als je dat doet met de dunne auto remschijven, maar het is zeker een leuke vinding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 13:57 #656315 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
sproeikopje van een plantenspuit gebruiken, dan vernevelt het water een beetje ipv een rechte straal zoals op je voorruit.

betere verdeling = betere koeling + minder kans op krom trekken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets