Circuitdag 360 2005
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
wil de een hele 340 strippen voor de bak, of een bak los kopen?
Als je gaat strippen, ik heb eventueel interesse in het een en ander (behalve de bumpers ;-) )
Volgens Haynes zijn er bakken waar je het diff niet van de bak af kunt halen, je moet dan alles vervangen (zijn ook verschillende lengtes in).
Verder is het in principe niet zooo lastig het diff van de bak te halen.
De Corolla zal inderdaad langere verhoudingen in de bak zelf hebben, met zo een korte eindoverbrenging.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dat krijg je als je voor het slapen gaan nog wat in de vraagbaak of in Haynes neust, ipv een echt boek te lezen :-)
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 24 februari 2005)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Waarom duik je niet de sloop op voor een bumper? Hier staan vaak zat 340/360's in goede staat op de sloop. Ik moet alleen een diffhuis hebben compleet trouwens...versnellingsbak is niet zo belangrijk, maar als t niet anders gaat..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Kaartvakken voorportier
verlichting handschoenkast
verlichting kofferbak
verlichting contactslot
Asbak achter (tussen voorstoelen)
Dus ik denk dat ik lang mag wachten op gespoten bumpers ;-) Maar ik was je ook een beetje aan het dollen. Zo dringend is het niet. Maar voordat jij ze aan gort rijdt op het circuit...
Aan een 3,61:1 diff van een een 4-bak kan ik je eventueel wel helpen. Maar dat zal bij jouw plaatselijke sloopbedrijf dan ook niet zo een probleem zijn neem ik aan. En of die op een 360-5 bak passen is nog maar de vraag. Misschien kun je echter het diff uit elkaar halen en de tandwielen wisselen.
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 24 februari 2005)
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 24 februari 2005)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik sta er trouwens nog altijd van te kijken dat de auto zonder krassen de laatste circuitdag had overleeft (studenten allemaal, dus eerder crazy races dan serieus rijden)..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
milieu; onnodige stikstof oxide uitstoot
voordelen van afdichten; performance-wise; geen.
(gewichtsbesparing van een paar gram voor het slangetje)
Groetjes Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Op die manier komt er zuurstof bij de hete lucht uit je motor.
Door die toegevoegde zuurstof verbranden de onverbrande deeltjes in de uitlaatgassen alsnog en is je auto schoner.
(Soms gaan die kleppen kapot als de motor wat ouder is en gaan ze inderdaad blazen.)
Als je wilt vlammen uit je pijp moet je eens wat benzine in een van de 2 pijpjes van het Puls-air systeem laten komen met behulp van een pompje oid
Je ruitenwissersproeitankje vullen met benzine en het slangetje een van je Puls-air pijpjes in sturen bijvoorbeeld... :D:D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Je auto klinkt ook iets anders met de puls-air aangesloten.
Door het afdichten van de EGR gaat de auto misschien wel beter lopen. Dit komt door het volgende: Dat pijpje gaat naar een klep die gestuurd wordt door volgens mij je motorvaccum? Dat weet ik even niet zeker, maar die klep hoor dicht te zijn wanneer je motor stationair draait. Zodra het toerental hoger wordt, als je dus gaat rijden, gaat die klep open en zorgt ervoor dat uitlaatgassen weer opnieuw in de verbranding terecht komen zodat de uitlaatgassen schoner worden. Volvo had het voor elkaar dat de auto's in die tijd aan de milieueisen voldeden zonder katalysator. Maar om het verhaal even te vervolgen; als die klep na een km of 200.000 niet meer (goed) functioneerd komen er dus ook uitlaatgassen terug de verbranding in als de motor stationair draait. Dit kan een beroerde loop veroorzaken. Dan kan het afsluiten d.m.v. een ijzeren plaatje of gewoon een 2 cent muntje een hoop schelen, vooral bij starten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.