× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Circuitdag 360 2005

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 11:32 #657053 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Ivan,

wil de een hele 340 strippen voor de bak, of een bak los kopen?

Als je gaat strippen, ik heb eventueel interesse in het een en ander (behalve de bumpers ;-) )

Volgens Haynes zijn er bakken waar je het diff niet van de bak af kunt halen, je moet dan alles vervangen (zijn ook verschillende lengtes in).

Verder is het in principe niet zooo lastig het diff van de bak te halen.

De Corolla zal inderdaad langere verhoudingen in de bak zelf hebben, met zo een korte eindoverbrenging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 11:34 #657054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Als ik er zo over nadenk...ik heb inmiddels zoveel gesleuteld aan mijn auto dat ik wel gek lijk ooit nog een andere te kopen. Ik ken bijna elk schroefje bij voornaam...

Dat krijg je als je voor het slapen gaan nog wat in de vraagbaak of in Haynes neust, ipv een echt boek te lezen :-)

(Bericht gewijzigd door thomas_d op 24 februari 2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 14:44 #657055 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Heb mn haynes handboek bij de 360's medebaasje achtergelaten, leert ie misschien ook een keer sleutelen :D. Ik ken mijn corolla ondertussen ook van binnen en buiten (blok gewisseld/onderstel in zn geheel losgehad voor montage PU rubbers/ achteras en diff momenteel aan t vervangen na ze kapot gedrift te hebben).

Waarom duik je niet de sloop op voor een bumper? Hier staan vaak zat 340/360's in goede staat op de sloop. Ik moet alleen een diffhuis hebben compleet trouwens...versnellingsbak is niet zo belangrijk, maar als t niet anders gaat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 14:57 #657056 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Tja, bij de drie regionale sloopbedrijven worden Volvo 300 niet meer bewaard. Bij eentje staan ze wel 1-2 weken, maar je moet er snel bij zijn (en dan is het er ook maar een in de 2 maanden). Tot nu toe alleen maar erg karige 340ers. Luxe accessoires die ik daar tot nu toe kon scoren waren:

Kaartvakken voorportier
verlichting handschoenkast
verlichting kofferbak
verlichting contactslot
Asbak achter (tussen voorstoelen)

Dus ik denk dat ik lang mag wachten op gespoten bumpers ;-) Maar ik was je ook een beetje aan het dollen. Zo dringend is het niet. Maar voordat jij ze aan gort rijdt op het circuit...

Aan een 3,61:1 diff van een een 4-bak kan ik je eventueel wel helpen. Maar dat zal bij jouw plaatselijke sloopbedrijf dan ook niet zo een probleem zijn neem ik aan. En of die op een 360-5 bak passen is nog maar de vraag. Misschien kun je echter het diff uit elkaar halen en de tandwielen wisselen.



(Bericht gewijzigd door thomas_d op 24 februari 2005)

(Bericht gewijzigd door thomas_d op 24 februari 2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 15:53 #657057 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Ik ga er vanuit dat de tandwielen wel over te zetten zijn, als het hele huis geen optie is.. Gezien de gevoeligheid van het afstellen van kroon en met name pinionwiel is een heel huis natuurlijk makkelijker. Ik wil trouwens het 3,82 diff hebben.

Ik sta er trouwens nog altijd van te kijken dat de auto zonder krassen de laatste circuitdag had overleeft (studenten allemaal, dus eerder crazy races dan serieus rijden)..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 19:11 #657058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
He ik zie dat de foto's van mij zijn gebruikt hier boven dat is mooi want daar heb ik een vraag over. Heetf het nog nut of dat buisje (wat in het rood is omcirkelt) aftesluiten ? ik heb namelijk wel dat Puls-Air systeem afgesloten met behulp van een metalen gas dop zoals jullie kunnen zien op de foto's. Maar wat zijn de eventuelen voordelen van het afdichten van je Puls-Air ? en de nadelen ? En raden jullie het me aan ?


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 19:37 #657059 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
nadelen van afdichten; performance-wise; geen.
milieu; onnodige stikstof oxide uitstoot

voordelen van afdichten; performance-wise; geen.
(gewichtsbesparing van een paar gram voor het slangetje)

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 21:35 #657060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Maar gaat de motor er niet beter van lopen ofzo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2005 21:59 #657061 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Circuitdag 360 2005
Nope... Het Puls Air systeem ZUIGT verse frisse lucht aan en BLAAST die in de uitlaat vlak na de uitlaatklep.
Op die manier komt er zuurstof bij de hete lucht uit je motor.
Door die toegevoegde zuurstof verbranden de onverbrande deeltjes in de uitlaatgassen alsnog en is je auto schoner.
(Soms gaan die kleppen kapot als de motor wat ouder is en gaan ze inderdaad blazen.)

Als je wilt vlammen uit je pijp moet je eens wat benzine in een van de 2 pijpjes van het Puls-air systeem laten komen met behulp van een pompje oid :D
Je ruitenwissersproeitankje vullen met benzine en het slangetje een van je Puls-air pijpjes in sturen bijvoorbeeld... :D:D:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-02-2005 22:31 #657062 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Circuitdag 360 2005
Haha oh my god, bad bad idea :-P..!!!

Je auto klinkt ook iets anders met de puls-air aangesloten.

Door het afdichten van de EGR gaat de auto misschien wel beter lopen. Dit komt door het volgende: Dat pijpje gaat naar een klep die gestuurd wordt door volgens mij je motorvaccum? Dat weet ik even niet zeker, maar die klep hoor dicht te zijn wanneer je motor stationair draait. Zodra het toerental hoger wordt, als je dus gaat rijden, gaat die klep open en zorgt ervoor dat uitlaatgassen weer opnieuw in de verbranding terecht komen zodat de uitlaatgassen schoner worden. Volvo had het voor elkaar dat de auto's in die tijd aan de milieueisen voldeden zonder katalysator. Maar om het verhaal even te vervolgen; als die klep na een km of 200.000 niet meer (goed) functioneerd komen er dus ook uitlaatgassen terug de verbranding in als de motor stationair draait. Dit kan een beroerde loop veroorzaken. Dan kan het afsluiten d.m.v. een ijzeren plaatje of gewoon een 2 cent muntje een hoop schelen, vooral bij starten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets