340 met b230 op ITB's

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2020 08:25 #635431 door V300 register
340 met b230 op ITB's is gemaakt door V300 register
Hallo,



Nu mijn 340 met B230fb al een jaartje of wat prima rijd wordt het toch tijd voor het volgende project.
Ik heb ooit eens van een vriend een set Jenvey ITB's gekregen en wil deze nu op de b230 bouwen.
De b230 is door mij toen gereviseerd en draait nu gewoon op elektronica van de oude b200.
531 kop en vx3 nokkenas.

wat denk ik nodig te hebben
- inlaatspruitstuk
- motormanagement (megasquirt of microsquirt of iets dergelijks)
- vacuum pomp systeempje voor rembekrachtiger enzo.
- brandstofrail enz.
- tijd

als jullie tips hebben hoor ik het graag.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2020 13:01 #988352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 met b230 op ITB's
Begrijp ik het goed dat je de B230 op de LE-jetronic van de oorspronkelijke B200E laat lopen? :)

Ik wist helemaal niet dat dat zou werken, maar klinkt wel interessant. Heb je nog aanpassingen gedaan aan de luchtmassameter? Rijker, o.i.d.?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2020 13:35 #988353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 met b230 op ITB's

Louis;258598 schreef : Begrijp ik het goed dat je de B230 op de LE-jetronic van de oorspronkelijke B200E laat lopen? :)

Ik wist helemaal niet dat dat zou werken, maar klinkt wel interessant. Heb je nog aanpassingen gedaan aan de luchtmassameter? Rijker, o.i.d.?


Ja loopt prima, heb er een setje gele injectoren in zitten. Vervolgens met de 4 gas meter bij mijn garage af gesteld.

Niet optimaal maar had geen zin om heel die LH Computers er in te verwerken aangezien ik toch een keer naar iets programmeerbaars wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2020 13:44 #988354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 met b230 op ITB's

Brambo08;258599 schreef : Ja loopt prima, heb er een setje gele injectoren in zitten. Vervolgens met de 4 gas meter bij mijn garage af gesteld.

Niet optimaal maar had geen zin om heel die LH Computers er in te verwerken aangezien ik toch een keer naar iets programmeerbaars wil.


Ah, cool. Ik zou het ook wel willen proberen... Een LH-Jetronic injectie is leuk, maar werkt digitaal en heeft heel wat meer sensoren, en onder andere ook een lambda.
De oude (analoge) LE-Jetronic is een stuk primitiever, maar ook best goed en betrouwbaar. Je kan 't uiteindelijke mengsel nog wel wat aanpassen door met de luchtmassameter (officieel heet ie anders bij een LE-Jetronic, maar kan er even niet opkomen) te spelen.

Een leuk voorbeeld:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2020 08:42 #988357 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic 340 met b230 op ITB's
Luchthoeveelheidsmeter :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-10-2020 20:53 #988359 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 met b230 op ITB's
Dat noemen ze een luchtweger

Begonnen met het maken van het inlaat spruitstuk.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-08-2022 16:41 #1042233 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 met b230 op ITB's
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de auto nog steeds een nieuwe, geldige APK krijgt, terwijl er een sterkere motor in ligt? De RDW gegevens vermelden een cilinderinhoud van 1397cc. En ook de massa staat nog op 944kg. Hoef je hiervoor niet opnieuw naar de RDW of iets aan te laten passen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-08-2022 23:56 #1042236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 met b230 op ITB's
Voor 1997 mag je aanpassen wat je wilt qua vermogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
15-08-2022 15:30 #1042244 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic 340 met b230 op ITB's

hengel;n418253 schreef : Voor 1997 mag je aanpassen wat je wilt qua vermogen.


Vraagje vooor de duidelijkheid: Mocht je tot 1997 alles aanpassen, of mag je tot MY/BJ 1997 alles aanpassen?
Maar wellicht is dat een overbodige vraag, want in geval van optie 1, dan zat die andere motor er al sinds 1997 in uiteraard... ;)
En mocht je toen, behalve vermogen, ook cilinder-aantal en motorinhoud veranderen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-08-2022 20:43 #1042258 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 met b230 op ITB's

BartJu;n418261 schreef :
Vraagje vooor de duidelijkheid: Mocht je tot 1997 alles aanpassen, of mag je tot MY/BJ 1997 alles aanpassen?
Maar wellicht is dat een overbodige vraag, want in geval van optie 1, dan zat die andere motor er al sinds 1997 in uiteraard... ;)
En mocht je toen, behalve vermogen, ook cilinder-aantal en motorinhoud veranderen?


Letterlijk voor 1997 op kenteken. Aanpassen geheel naar wens. Wil je een V12 er in met 6 liter? Ga je gang. Als je maar aan de APK-eisen van die tijd blijft voldoen zoals x-percentage Co-uitstoot etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets