Toerenbegrenzer / Rev. Limiter 1.7 carb

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-01-2014 21:25 #633063 door V300 register
Toerenbegrenzer / Rev. Limiter 1.7 carb is gemaakt door V300 register
Hallo weer,

Ik maak nogmaals dankbaar gebruik van jullie kennis in mijn volgende vraagstuk:

Gezien mijn toepassing van de 340 (driften) en het huidige rondrijden met een carb motor presenteert het volgende probleem:
Tijdens driften met een laag vermogen motor wil je NIET van je gas af (zelfs niet een klein beetje) als je niet op het punt staat te spinnen.
Om mijn fragiele (renault) oude motortje een beetje te ont-lasten en heel te houden wil ik graag een (variabele) begrenzer inbouwen.

Wat voor mogelijkheden heb ik volgens jullie? Heeft iemand hier ooit al eens iets mee gedaan?

Werk zoiets voor een 340 ontsteking: www.pertronix.com/prod/ig/drl/default.aspx

Edit: Lijkt me geen probleem aangezien deze (volgens mij) bedoeld zijn om v??r de bobine te plaatsten. Of het nou een Renix is of een ander systeem zou niet uit moeten maken.

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

Bram

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-01-2014 22:06 #941429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenbegrenzer / Rev. Limiter 1.7 carb
Gezien de kosten en mogelijkheden lijkt dit me de beste optie:
www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/rev-li...mics-rl3-rev-limiter

Iemand anders toevallig nog interesse? Groupbuy zou wat verzendkosten schelen en het is wellicht een goedkope en leuke aanpassing voor een aantal van jullie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2014 00:29 #941435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenbegrenzer / Rev. Limiter 1.7 carb
Anjo heeft een omex begrenzer dacht ik, je wilt natuurlijk hard cut en lekker herrie maken:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2014 06:41 #941437 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenbegrenzer / Rev. Limiter 1.7 carb
Haha juist ja, dan wacht ik nog even of Anjo deze thread vanzelf ziet en anders stuur ik hem een pm met wat vragen ;) thanks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2014 11:11 #941549 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Toerenbegrenzer / Rev. Limiter 1.7 carb
klopt, ik heb/had een omex unit en die beviel me bijzonder goed; heeft al een keer m'n motortje gered:)
[youtube]nKOO9_0XrDQ[/youtube]

inmiddels wordt m'n toerenbegrenzing geregeld door de ECU na de overstap op injectie met standalone management. je kunt de renix uitrusten met elke toerenbegrenzer die voor single coil toepassingen geschikt is, 2 draadjes solderen op de + en - van de bobine en de rest staat los van de renix ontsteking zelf.

zie een toerenbegrenzer wel als een veiligheidsmaatregel en niet als een excuus om overal volgas door de bochten te stampen, een motor die in de begrenzer staat te jakkeren krijgt snel een zeer hoge EGT en meestal gaan motoren die al 25+ jaar alleen normaal onderhoud gezien hebben (of soms nog nieteens) dan wel een beetje protesteren, met een beetje geluk kost je dat een keer een koppakking; met wat pech komt er een drijfstang naar buiten kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-01-2014 12:39 #941550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenbegrenzer / Rev. Limiter 1.7 carb

AvdAkker;225078 schreef : klopt, ik heb/had een omex unit en die beviel me bijzonder goed; heeft al een keer m'n motortje gered:)


Heb je deze toevallig nog liggen? :worship:

Wat betreft veiligheid i.p.v. excuus om door te jakkeren ben ik het helemaal met je eens, het is nu gewoon erg vervelend dat ik tijdens het driften constant de toerenteller in de gaten moet houden. Een open pijp zou ook al helpen, dan hoor ik de motor tenminste! :humor:
Daarnaast rijden (driften) er nog wel eens andere mensen in die hele andere auto's gewend zijn en deze dus te veel op z'n donder geeft.

Wat heb je betaald voor die Omex unit en waar heb je hem gehaald?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets