B200FT in volvo 360

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-08-2012 19:26 #914259 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360

Jarich;203806 schreef : B18FT moet in 340 niet?

Ben niet ban voor elektronica, vind het net een uitdaging en zo leer je veel bij.:)

Een B230FT of B21ET is toch tamelijk moeilijk te vinden denk ik..


Ik weet dat je bezig bent geweest met een B18FT in een 340, vandaar dat ik daar op terug kom ;-)

Een B230FT is heel gemakkelijk te vinden. Maakt niet uit als het een LPT is, die zijn heel gemakkelijk op te schroeven...........

Over een jaar houdt ik nog een B21ET met 200pk over. Misschien is dat een leuke optie voor je 360. Is in ieder geval minder werk dan B230FT aangezien er K-jet op zit.............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-08-2012 19:30 #914260 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Dan is die ook niet echt standaard meer toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-08-2012 23:20 #914278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360

Bart Manders;204201 schreef : Dan is die ook niet echt standaard meer toch?


Nope, zit een later uitlaatspruitstuk op, dikkere intercooler (van 940) en een latere T3 op. Voor de rest compleet RVS 2,5" uitlaatsysteem en uiteraard de K-jet eens goed afgesteld........ ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-12-2012 14:04 #919571 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
hoi ik heb nog 2 2.3 LPT motoren liggen uit een 940
volgens mij zijn dit B230FK blokken
gr gert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2013 22:04 #932831 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Kan je niet de uitlaatspruitstuk van een turbo op de 2.0 die standaard in een 360 zit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2013 23:42 #932839 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Jawel dat past.......en dan mag de b200 helemaal aanpasen.zuigers,drijfstangen,krukas........

Hoe je ook wendt of keert....dr is nou eenmaal geen oplossing om in n uurtje of 2 een blok betrouwbaar om te toveren naar een turboversie.........helaas......was het maar zo eenvoudig.

De naar mijn mening beste manier is een bestaand turbo blok te nemen en dat in te bouwen. Dat is nog niet eens zo ingewikkeld, dat inbouwen bedoel ok dan wel he. Alles dr omheen om het allemaal aan het werken te krijgen ook niet maar je moet het wel doen en daar gaat een hoop tyd en geld in zitten. Stel je zelf de vraag of je dat wil.......of je in staat bent om het te doen en of je dr zin in hebt om iedere keer weer een nieuw probleem op te lossen en dat dan meestal op momenten dat t helemaal niet uit komt. Als je denkt dat ZELF te kunnen......zeker doen. Als je het zelf niet kunt.....doe jezelf dan n plezier en blijf van zo'n turbo ombouw af. Zoek dan een goeie B230. Die ligt er snel in en die kjn je ook gewoon op je originele motormanagement laten draaien. Dan heb je wel op een makkelijke manier meer pk's en vooral veel meer koppel en zo'n blok hangt er met een dagje sleutelen wel in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-06-2013 09:18 #932924 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Ik heb ooit wel eens gelezen dat in Zweden turbo conversie kits geleverd zijn met enkel een setje spruitstukken en downpipe. Misschien dat er ook een dikke koppakking bij zat, maar dat weet ik niet precies. Geen grote wijzigingen aan het drijfwerk in ieder geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2013 09:20 #932925 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic B200FT in volvo 360
sterker nog, de garagist waar ik mijn 360 heb gekocht heeft me verteld dat een van zijn monteurs al eens een turbo op zijn 360 had geschroefd. Heeft hij een behoorlijke tijd vrijwel probleemloos mee rondgescheurd :)

er was een turbo op het originele blok gezet, wat er aan randapparatuur verder is toegevoegd weet ik niet maar het drijfwerk was iig onaangeroerd (wel was de compressie verlaagd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2013 09:37 #932926 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic B200FT in volvo 360
Het is vaak appels met peren vergelijken, een 13C turbotje van een B230FK heeft een wastegate die al bij 0,3 bar open gaat, dat gaat dus zelfs bij een blok met hogere compressie goed, zoiets kun je dus overal wel tegenaan schroeven. Alles staat of valt bij een goed motormanagement systeem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2013 10:10 #932928 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic B200FT in volvo 360
wat ik net schreef heeft betrekking op eind jaren '80/begin '90, toen was de B230FK er nog niet

wat ik eruit begreep is dat er zo'n "ombouwset" is gemonteerd die op een carburatiemotor geschroefd kon worden

daar heb ik ergens een hele zooi foto's van, maar een voorbeeldje van internet:
www.volvoturbo.net/Garagebilder%2025.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets