"intank" brandstofpomp
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Kan in het onderdelenboek hier nix over terug vinden dus ik ga er van uit dat het niet zo is.
Officieel zou het niet kunnen,op de grotere volvo's met injectie is wel zo'n pomp aanwezig omdat de inline pomp onder de auto dat niet alleen aan kan.
Aangezien ik info en onderdelen aan het verzamelen ben voor de motorwissel naar B21ET vraag ik me af of iemand meer weet of,nog beter,ooit zoiets gemaakt heeft in de zadeltank.
Ik kan wel weer zelluf het wiel gaan uitvinden maar dat moet al te vaak!
Ik kom via de zoekfunctie niet echt verder en in verslagen van de diverse ombouwprojecten kom ik ook nix concreets tegen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Waarom zou je een in-tank willen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Daar lopen toch ook slangetjes naar toe of is dat alleen maar ontluchting?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Intank pomp, dat kan. Heb het zelf ook toegepast.
Zie hier:
Natuurlijk was er bij mij geen sprake dat er een pomp in zat. Vanwege het feit dat ik van een carburateur-auto naar een injectie-auto ben gegaan.
Weet helaas niet hoe het bij een 360 precies zit. Wellicht het ??n en ander rondlezen op 300power.com? Daar zijn meerdere turbo ombouwprojecten gebeurd.
Groet, Fabian
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Weet niet of het wat betreft plaats past, je zou kunnen overwegen de 340 tank te gebruiken. Daar dan een pomp in de tank hangen en een hoofdpomp gebruiken. Hoef je je over de brandstof geen zorgen te maken.
360 Pomp is volgens mij zo slecht nog niet, kan ook al best wat vermogen ondersteunen. Weet niet hoe je de B21ET om wilt bouwen. Met of zonder K-jet. Als je K-jet gebruikt is een sterke pomp erg belangrijk, in dat geval zou ik de 240 turbo pomp er zeker onder hangen. Je kunt er natuurlijk ook twee pompen onder hangen.
Weet niet wat de diameter van de benzineslang is bij de 360, ik verwacht eigenlijk net zo groot als bij andere n/a redblock wagens. Mja wie weet, als dat aan de kleine kant is misschien vervangen door iets groters.
Wat zijn de pk plannen? Is natuurlijk ook wel belangrijk, als je met 200pk op benzine tevreden bent zal de std pomp volgens mij (mits in goede staat, goede injectoren, niets verstopt e.d. en de juiste diameter slang) voldoen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boris Duijndam (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
ik wil de GLS injectie maken, zover ik kan nagaan is de tank niet anders bij een carb motor (zover de haynes gaat met verschillen in tanken, is alleen de 340 tank anders)
kan dan toch op de originele 360 injectieplek de pomp plaatsen, moet miss alleen kopere leidingen gaan trekken?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.