welke motorblokken passen in een 340 1.4 4bak
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1559&page=21 Vanaf pagina 21 zie je in feite een dergelijke ombouw, alleen was dit nog een 1.7 mpi.
Toplager erin, koppeling overschroeven, wat beugels van je dynamo volgens mij. 1700 carterpan, koelslangen etc. Niks bijzonders.
Je moet dan nog wel vanaf je uitlaatspruitstuk je uitlaat zelf maken. Of de oude 1700 uitlaat gebruiken, al raad ik dat niet aan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dat zou weer wat 340 1700's besparen :yesyes:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
maar dan kom je al redelijk in de buurt van het rode hoor.
Mijn 480 Turbo gechipt met +/- 160pk loopt 220 op navi, teller uit.
De teller van een 440-480 gaat maar tot 220, dus dan moet je de 250 op de navi gehaald hebben...
Sorry, maar dat gaat er bij mij echt niet in.. lariekoek.
De 2.0 liter blokken lopen wel goed.
Om in dit topic nog een nuttigere bijdrage te hebben:
De 2.0 liter kan dus zo omgebouwd worden (met wat kleine las aanpassingen aan spruitstuk) op een 1.7
en als je nu een 1.4 5bak hebt.. dan is het hele verhaal wat moeilijker?
met name door Transaxle?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
alleen de 1.7 heeft een extra trillingsdemper op het gladde stuk van de ingaande as van de bak zitten, en natuurlijk een totaal ander koppelingshuis etc.
je hebt voor zo'n ombouw altijd het koppelingshuis, carterpan, oliepomp en motorsteunen van een B172K nodig.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boris Duijndam (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.