ontsteking 360 glt versus R-Sport

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-06-2009 22:19 #786261 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport

Bart Manders;111396 schreef : Ik ben nog fff aan het grasduinen geweest en de originele ombouw handleiding is weer boven water.

Nergens sprake van een andere bobine.
Wouter,in deze handleiding wordt nergens gesproken over andere klepveren.Wel de uilaat en de andere schokbrekers(die ik beide helaas niet heb maar uitlaten bouwen we meestal zelf).
Heb jij eventueel info of,en zo ja,welke klepveren dan eigenlijk gemonteerd zouden moeten worden(onderdeelnr of zo).


Klepveren zullen ook niet vervangen worden bij zo'n set hoor. B23E met K/H nokkenas heeft ook zelfde als standaard (meer vermogen dan een B19/B200 met rsport kit), B21E met D nokkenas die behoorlijk in de buurt komt van de K/H heeft ook standaard klepveren.
K/H is niets bijzonders wat nokkenas betreft. icm met die nokkenas zijn andere klepveren complete onzin. Een K nokkenas levert na 6500-67500 rpm geen extra vermogen meer.
Voor zover ik weet is er geen speciaal type veer op de redblocks geleverd. De B19/21/23 hebben andere spring retainers, het plaatje waarmee je de veer vastzet maar voor de rest zijn de specificaties gelijk.

Je kunt kiezen voor nieuwe oem spec klepveren en een andere optie is dubbele veren of veren uit een VW blok. Er bestaat ook een nadeel, daarom zou ik de veren niet zomaar upgraden. Vooral bij de dubbele klepveren icm een leuke nokkenas (extremer dan een K/H) kunnen de klepstelplaatjes breken. Sommige nokkenassen oefenen zoveel druk uit dat je de standaard lifter buckets niet eens kunt gebruiken.

Voor mijn B230 zonder turbo maar met wat extra heb ik wel andere veren maar ook een bijbehorend powerband (hopelijk), bijbehorend compressie (die bij een rsport kit ontbreekt) met extremere nokkenas (14.1mm lift 287 graden duratie/ 13.3mm lift 303 graden duratie) en sterkere lifter buckets die niet meer met klepstelplaatjes werken maar met lashcaps die je onder de lifterbucket zet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-07-2009 10:26 #787464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
Het verhaal over de klepveren is ontstaan uit de opmerking die wouter maakte hierover.
Wel interessant hoor,is weer stof tot nadenken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-07-2009 20:33 #788331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
de klepveren is een verwarring van mij met de marathon-blokjes van daf.

die hadden nl. wel duidelijk straffere klepveren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2009 13:02 #788665 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
Ja,dat klopt.Maar dan wel de origigiele marathon opvoerset.Ook de BR-110 motoren hadden die klepveren.Latere types niet meer,al stond daar nog wel marathon op de klepdeksel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2009 22:33 #791180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
1300 marathon is gewoon een suffe motor idd. die heeft dan ook geen "marathon" maar "1300 Marathon" op het klepdeksel staan

de 1100 fabrieks-marathon was toch altijd een BR110?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2009 12:09 #791206 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
Ja gevolgd door de BR-110E en die kan ook zo de hoogoven in.:snif:
Niet dat die niet goed zijn.Jawel is n goeie betrouwbare motor maar net zo lam als alle andere "niet BR-110" motoren.
IK ben van de 1300 nooit een groot voorstander geweest,looopt niet mooi.

En dan de 1400........teiltje!:no_comment::no_comment::no_comment:

Als basis om n Alpine op te bouwen zeg ik ja perfect.Voor alle andere toepassingen blijft er maar een optie.......BR-110.

Maar ik begin af te dwalen geloof ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2009 23:09 #807689 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
Ik ga de komende weken experimenteren met een Renix uit een '89 GLT die ik hier nog heb liggen. Renix van een B14 zou ook een oplossing zijn? Daarnaast merkte ik dat het verdraaien van de verdeler (even de rubber ring eerst weghalen) merkbaar minder backfires geeft. Wat ook nog kan is meer vacuum trekken door de vacuum op de renix vanaf de slang naar de rempomp af te takken. Lukt dat allemal niet, dan zit er niets anders op dan de boel ombouw naar mechanisch........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets