Megasquirt op b200e

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2008 23:41 #628364 door V300 register
Megasquirt op b200e is gemaakt door V300 register
Ik zag al wel her en der mensen op het forum zeggen dat ze een megasquirt wilde gaan inbouwen maar ik zie niemand posten hoe het uiteindelijk gedaan is.

Is er inmiddels al iemand met een megasquirt op een b200e motor? of uberhaubt op een 300? Ik ben wel erg benieuwd naar de resultaten en dan voornamelijk of de motor daarmee efficienter (zuiniger) loopt. Ik merk zelf dat hij af en toe behoorlijk rijk loopt op lage toeren (benzine lucht uit de uitlaat) maar bovenin wel beter loopt (nette koffie kleur bougies). Een megasquirt zou toelaten om dit wat te finetunen en het zou dan ook makkelijk zijn als iemand al een draaiende 200e heeft waarvan ik de mapping als basis zou kunnen gebruiken of hints kan ontvangen van de valkuilen op de 360 motoren.

daarnaast wil ik binnenkort waarschijnlijk de injectoren vervangen (heb het vermoeden dat 22 jaar trouwe dienst zijn sporen daarop wel heeft achtergelaten :hmmz2: ) en hoef met een megasquirt dan niet exact de zelfde te vinden maar ietsjes grotere (bijv 19 of 21 lb/hr zijn goedkoop te krijgen op ebay) kunnen dan ook best omdat je toch zelf de mapping aan kan passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2008 08:14 #745927 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Megasquirt op b200e
Op dit forum is heel weinig ervaring met megasquirt. Kijk op www.turbobricks.com . Daar wordt het regelmatig gebruikt op volvo motoren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2008 08:38 #745928 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Megasquirt op b200e
Op www.volvo300mania zijn er ook een paar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets