Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Hier een linkje van phenolic spacers voor whiteblocks-850/960/s/v70 etc etc.
Zijn er hier mensen die interesse hebben in iets dergelijks voor redblocks/B19/21/200/230 etc etc??
Wil niet spammen op het forum, alleen zien of er genoeg interesse is om misschien iets leuks te laten maken( ook voor de 300 serie).
Je kunt bij qbmsports( bovenstaande link) zien wat ze voor whiteblocks moeten kosten. Voor Volvo is er weinig aftermarket support, helemaal voor redblocks. Als je dan iets wilt laten maken, betekent dit meteen dat het ook invloed op de prijs zal hebben.
Het probleem met modificaties aan een 360 efi/carb zijn dat het management of de carburateur maar weinig modificaties kan ondersteunen. Zo kan een nokkenas met meer lift (behoorlijk meer als bij een K) de afstelling ontregelen, dusdanig dat je er helemaal niet van kunt profiteren.
Kleine modificaties als een betere downpipe, een betere uitlaat, nieuwe/betere injectoren, uitlaatspruitstuk eventueel ceramisch laten coaten, gasklep knife edgen, een lichtere krukaspulley, een dunnere mls koppakking en iets als een phenolic spacer zijn zaken die het management niet ontregelen.
De auto zou er in principe zelfs prettiger rijdbaar en zuiniger (/efficienter ) door moeten worden.
Ik zal deze mogelijkheid tot een groupbuy nog tot eind Oktober open laten. Wie interesse heeft kan me via PM bereiken.
De prijs per stuk:
Bij 1-3: E80
Bij 4-5: E75
Bij 6-10: E70
Bij 11-20: E65
Bij meer dan20: E60
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
wat ik begrepen heb is dit een spacer voor tussen kop en inlaatspruitstuk, om ervoor te zorgen dat de warmteverplaatsing tussen kop en inlaatspruitstuk verminderd word. dat zorgt voor een koelere inlaatlucht en dus een minimale vermogensboost.
nou is het wel zo, dat een hoop van deze kleine beetjes wel aardig kunnen helpen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Hoe het precies werkt weet ik niet
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De prijs zal afhankelijk van de interesse tussen de E65-80 liggen (met langere bouten voor in de kop). Lijkt me toch wel ok aangezen die whiteblock quickbrickmotorsports versie excl verzendkosten al iets van $100 is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Helaas moet ik mijn throttle bodies volledig aanpassen op een V360, omdat de inlaatpoorten ovaal zijn. Daar moet ik dus een spruitstukje op maken met ronde poorten...
Ik ga eerst maar eens mijn Volvo klaarmaken zover, voordat ik dit soort kleine dingen ga doen. Dan vind ik ?65-80 ineens best veel voor zo'n kleine winst.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Als ik dat kan vinden op een of andere manier kan ik de overbodige vormen opvullen en de juiste vorm uitboren. Dan is het makkelijk.
VX3 nokkenas is misschien niet degene met de hoogste lichthoogte (wel bijna) maar de openingshoeken zijn beter geschikt dan van de V.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.