Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2008 20:39 #627991 door V300 register
www.quickbrickmotorsports.com/prod_phenolic.html

Hier een linkje van phenolic spacers voor whiteblocks-850/960/s/v70 etc etc.

Zijn er hier mensen die interesse hebben in iets dergelijks voor redblocks/B19/21/200/230 etc etc??

Wil niet spammen op het forum, alleen zien of er genoeg interesse is om misschien iets leuks te laten maken( ook voor de 300 serie).

Je kunt bij qbmsports( bovenstaande link) zien wat ze voor whiteblocks moeten kosten. Voor Volvo is er weinig aftermarket support, helemaal voor redblocks. Als je dan iets wilt laten maken, betekent dit meteen dat het ook invloed op de prijs zal hebben.


Het probleem met modificaties aan een 360 efi/carb zijn dat het management of de carburateur maar weinig modificaties kan ondersteunen. Zo kan een nokkenas met meer lift (behoorlijk meer als bij een K) de afstelling ontregelen, dusdanig dat je er helemaal niet van kunt profiteren.

Kleine modificaties als een betere downpipe, een betere uitlaat, nieuwe/betere injectoren, uitlaatspruitstuk eventueel ceramisch laten coaten, gasklep knife edgen, een lichtere krukaspulley, een dunnere mls koppakking en iets als een phenolic spacer zijn zaken die het management niet ontregelen.

De auto zou er in principe zelfs prettiger rijdbaar en zuiniger (/efficienter ) door moeten worden.


Ik zal deze mogelijkheid tot een groupbuy nog tot eind Oktober open laten. Wie interesse heeft kan me via PM bereiken.

De prijs per stuk:
Bij 1-3: E80
Bij 4-5: E75
Bij 6-10: E70
Bij 11-20: E65
Bij meer dan20: E60

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2008 21:02 #730503 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
Tja, interesse in performance parts heb ik altijd wel. Vraag is wat het kost. Ik heb namelijk voor minimale winsten geen hoofdprijs over, dan ga ik wel voor de dingen waar veel op valt te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2008 21:10 #730504 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
voor wat ik weet van motorisch tunen, is dat groot resultaat bakken met geld kost, en een kleine knip minimale resultaten boekt.

wat ik begrepen heb is dit een spacer voor tussen kop en inlaatspruitstuk, om ervoor te zorgen dat de warmteverplaatsing tussen kop en inlaatspruitstuk verminderd word. dat zorgt voor een koelere inlaatlucht en dus een minimale vermogensboost.

nou is het wel zo, dat een hoop van deze kleine beetjes wel aardig kunnen helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-10-2008 22:32 #730513 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
Het is om de koppel en vermogen iets te veranderen, hoe dikker [tot een bepaalde dikte] des te meer koppel, dit principe wordt ook toe gepast bij zijstroom carbs je hebt lange en korte spruitstukken.

Hoe het precies werkt weet ik niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2008 22:55 #730517 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
Het is een combinatie van post 3 en 4. Dus meer koppel door langer inlaatkanaal en meer vermogen/koppel door lagere temperatuur.

De prijs zal afhankelijk van de interesse tussen de E65-80 liggen (met langere bouten voor in de kop). Lijkt me toch wel ok aangezen die whiteblock quickbrickmotorsports versie excl verzendkosten al iets van $100 is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2008 17:29 #730536 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
Nu ik wat foto's zit te bekijken zie ik dat ik die dingen heb liggen voor mijn throttle bodies. Ik dacht al, wat zijn dat voor rare dingen.
Helaas moet ik mijn throttle bodies volledig aanpassen op een V360, omdat de inlaatpoorten ovaal zijn. Daar moet ik dus een spruitstukje op maken met ronde poorten...

Ik ga eerst maar eens mijn Volvo klaarmaken zover, voordat ik dit soort kleine dingen ga doen. Dan vind ik ?65-80 ineens best veel voor zo'n kleine winst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2008 21:55 #730568 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
Samengevoegd met post #1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2008 22:16 #730573 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
ik hoorde vandaag van een soort spul dat je als vuller kan gebruiken, en dat echt ontzettend hard wordt. Geen plamuur, maar veel harder.
Als ik dat kan vinden op een of andere manier kan ik de overbodige vormen opvullen en de juiste vorm uitboren. Dan is het makkelijk.

VX3 nokkenas is misschien niet degene met de hoogste lichthoogte (wel bijna) maar de openingshoeken zijn beter geschikt dan van de V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-10-2008 08:47 #730587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
Samengevoegd met post #1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2008 11:09 #730591 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Phenolic spacers voor 240/740/940 (extra vermogen)
Als ik voor zoiets inteken, krijg ik dan een complete set? Fungeert die spacer dan als pakking? M.a.w. ik heb er verder niets bij nodig? En wordt het niet duurder dan 80 ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets