1.4 alpine motor in 340

Lees meer
30-07-2007 10:28 #626289 door Tim Schoutrop
1.4 alpine motor in 340 is gemaakt door Tim Schoutrop
Ik vroeg me af of er al iemand met dit blok in zn 340 rondreed. Ik bedoel dus het 1397 cc renault blok met 93pk. Er zit een cross flow kop op dus het zal wel wat aanpassingen vergen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2007 10:45 #678384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.4 alpine motor in 340
Jip, schijnt hier in Eindhoven iemand mee rond te rijden. Maar hier ophet forum heb ik er nog nooit iemand over gehoord...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2007 12:51 #678390 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.4 alpine motor in 340
Ik heb nog een Gordini 1255cc blok met 103Pk... moet passen. Het blokje is bijna hetzelfde.
De uitlaatzijde zit aan de rechterkant. De rembekrachtiger zou in de weg kunnen zitten voor de carburateurs aan de linkerkant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2007 19:14 #678400 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1.4 alpine motor in 340
Waarom niet gelijk de injectie-versie van deze blokken...?? inbouwen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2007 20:26 #678408 door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic 1.4 alpine motor in 340
volgens mij is zo'n gordini blok nog al zeldzaam en dus vrij prijzig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2007 21:30 #678411 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.4 alpine motor in 340

Erik;32044 schreef : Waarom niet gelijk de injectie-versie van deze blokken...?? inbouwen

Kan natuurlijk ook. Een "Energy" blok uit een Twingo of Clio zou in principe moeten passen.

Ik zal eens achter dat Gordini blokje aan gaan, hij ligt nog niet bij mij thuis... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2007 23:16 #678420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.4 alpine motor in 340
haha het grootste probleem begint bij je motor steunen.
en het blijkt toch iedere keer weer de rem bekrachtiger te zijn die problemen opleverd.
maar als je zo'n project begint met een mooi ander blok, dan moet je de kosten om zo'n setje om de rembekrachtiger te kunnen verplaatsen ook wel kunnen dragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2007 20:40 #678653 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.4 alpine motor in 340
dat zijn toch gewoon C-type motor'tjes? zelfde steunpunte toch...?!

Bij crossflow kun je zeker problemen krijgen met de rembekrachtiger, echter een goeie tip: Hyundai's, onder andere de senat...nogwat, hebben de rembekrachtiger aan de linker kant zitten met servo aansturing. Geen antiek spul, dus wellicht betrouwbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2007 21:57 #678750 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.4 alpine motor in 340
Volgens mij lepel je zo'n blokje er zo in. Alleen die rembekrachtiger, maar daar had je de oplossing al van gevonden in een Hyundai. (Sonata?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-08-2007 14:59 #678812 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.4 alpine motor in 340
is de moeite om 41 pk erbij te krijgen wel waard dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets