Inlaat en uitlaat

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2004 09:17 #625509 door V300 register
Inlaat en uitlaat is gemaakt door V300 register
Aangezien mijn 360 3-drs een beetje een beschaafd geluid produceert, zou ik graag mijn middendemper vervangen voor een uitlaatstuk zonder demper. Zijn er meer mensen die dat hebben gedaan? En waar is dat stuk uitlaat dan gekocht?

Daarnaast wil ik graag een "sportluchtfilter". Met welke merken en soorten zijn er goede ervaringen behaald? Ik heb wel vernomen dat meer leden een ander luchtfilter hebben gemonteerd. Een foto zou voor mij meer duidelijkheid geven voor eventuele montage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2004 13:20 #656067 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
Ik heb een K&N filter gemonteerd op mn 360, en ik durf niet echt te beweren dat het een merkbare verbetering is. De eerste keer dat ik ermee reed dacht ik dat hij beter optrok, maar ik denk dat het meer aan het geluid licht. Haal eerst je luchtfilter voordat je aan de uitlaat begint aangezien zo'n filter een hoop extra brul levert vergeleken met standaard. Beetje holle brul uit het vooronder bij vol gas is het, dus niet altijd aso.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2004 15:52 #656068 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
in je uitlaat heb je wel degelijk een demper nodig...

alleen zou je de katalysator kunnen doorprikken, en de einddemper vervangen door een 'open' type.

middendemper zou ik never nooit iets aan veranderen ivm preciese tuning icm de motor timing zoals kleppentiming en ontsteking/injectie.

sportfilter klinkt inderdaad net alsof er geen filter in zit.

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2004 15:57 #656069 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
owja; de einddemper is standaard bij de 300 serie geen 'open' demper, ofwel absorbtie demper, maar een labyrinth demper. een open demper is eigenlijk gewoon een rechtdoor gaande geperforeerde pijp, waar een dot glaswol omheen gewikkeld is, en dat in een metalen pot.

een labyrinth demper heeft er een aantal 'schotten' in zitten waar de lucht omheen moet, en dus meer weerstand ondervindt.

het vervangen van de einddemper door een open type geeft een flinke toename van de 'brom' in het uitlaat geluid (meeste amerikaanse V8 wagens hebben ook een open uitlaat)
maar blijft wel redelijk beschaafd.

je kunt de einddemper ook vervangen door een stuk pijp, (zelfde vermogen, maar makkelijker) maar dan gaat je wagen echt asociaal klinken. beetje alsof je halve uitlaat eronderuit gedukeld is. Moet je dus niet mee om 7 uur naar je werk gaan liggen rijden om de buren te vriend te houden etc

groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2004 17:31 #656070 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
Zo'n stuk pijp lijkt mij geen optie, ook al woon ik tegenover een cafe.. Een beetje een beschaafde brom lijkt mij wel mooi.

Mijn 360 heeft trouwens geen katalysator. Het is voor het eerst dat ik hoor dat je de middendemper niet moet verwijderen...

Quote: sportfilter klinkt inderdaad net alsof er geen filter in zit.

Met dezelfde nadelige gevolgen???

Wouter, jij hebt toch bij die blauwe Volvo uit jouw profiel een ander luchtfilter gemonteerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2004 17:56 #656071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
Mijn 360 heeft een grote open filterpot, universeel type, volgens mij heb ik m bij raceland.nl gekocht.
Geeft een enigszins rauw, gorgelend geluid, maar heeft absoluut geen nadelige gevolgen (hij zit er al weer 20.000 km in, kmaak veel km's de laatste tijd, zonder problemen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2004 12:33 #656072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
ja klopt, de 343 heeft een driekwart jaar rondgereden met n K&N RC9000 sportfilter erop.

het is wel ietsje minder lawaai dan zonder filter erop, de nadelige gevolgen zijn er natuurlijk niet. zo'n sport ding schijnt het fijne stof nog beter te filteren dan een papier filter.

owja; het lijkt sneller door het geluid, maar de werkelijke prestaties worden nauwelijks beinvloed.

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 17:38 #656073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
Ff patsen... heb zojuist deze filter in de GLT gebouwd :



Er zit een verchroomd hitteschild omheen, en het hele ding ziet er best goed uit, maar van het geluid dat de auto nu produceert stond ik even serieus te kijken! Echt lekker! Lekkere diepe grom, bijna als van een 16 kleps sportmotortje...
Auto reageert nu wel iets feller op het gas, maar dat komt denk ik meer doordat het oude luchtfilter gitzwart en ontzettend vettig was dan door dit "sport"ding...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-05-2004 15:38 #656074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
hoe heb je die filter gemonteerd dan uit eindelijk ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-05-2004 18:02 #656075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inlaat en uitlaat
Zo te zien aan de aanzuigbuis waar het originele filter hoort te zitten met een slangeklemmetje. Wel een makkelijke plaats om te monteren aangezien er achter de luchtmeter weinig ruimte is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets