Open lucht filter op een B200 F motor
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Op een 340 zal het gerust gaan ,je zal enkelt veel moeten klussen ,zoals bv een verbinding tussen je filter en je bovenkant van je carburateur. Bij een variomatic wordt het echter wat moeilijker. Omdat deze vacuum vanuit het orgineele filterhuis gebruikt om op te schakelen.
En met een handbak zal je wat moeten zien te regelen voor je rembekrachtiger, aangezien deze zijn vacuum ook van het orgineele luchtfilterhuis vandaan haald.
Mzzl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Mijn filter zit direct achter de komplamp.
Daar vangt ie ruim voldoende koele lucht, alle hete lucht vanaf je uitlaatspruitstuk word namelijk door de ventilator sowieso naar achteren geblazen.
Bovendien heb ik het originele luchtfilterhuis weggehaald maar de buis die "koude" lucht aanzuigt om die vervolgens via "het rare klepje" (volgens mij werkt het met een bimetaal ofzo) te mengen met warme lucht vanaf het uitlaatspruitstuk (werkt an sich wel maar in de loop van de jaren gaat het bimetaal eraan... en werkt het niet meer)... die buis dus... heb ik laten zitten, dus die brengt in feite alleen maar koude buitenlucht naar de motorruimte.
Op vermogenswinst moet je niet rekenen, hooguit het geluid wordt wat rauwer cq. leuker, en het onderhoud (nog) makkelijker. Zo'n open filter haal je namelijk heel simpel met een schroevendraaier ff los, schoonblazen met een compressor en opnieuw olieen met een "officiele" K&N reinigingskit en je kunt er weer 30.000 km tegenaan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
tis off-topic in deze discussie, maar voor de 340 is er een kant-en klaar K&N filter wat je zo op je carb kunt schroeven (wel eerst de 3 boutjes vh luchtfilter eruit draaien)
de aansluiting richting emvk kun je oplossen door een mini filtertje op de emvk zelf te zetten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
hetzelfde geldt trouwens voor het schakelvacuum voor de emvk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Je zou dus ook gewoon de buis kunnen inkorten en de filter achter de linker koplamp leggen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik laat de buis lekker zo, en als het nodig zou zijn heb ik met 5 minuten het originele filter teruggebouwd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.