Open lucht filter op een B200 F motor

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 01:37 #656339 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
Alles kan ,nouw ja bijna alles .
Op een 340 zal het gerust gaan ,je zal enkelt veel moeten klussen ,zoals bv een verbinding tussen je filter en je bovenkant van je carburateur. Bij een variomatic wordt het echter wat moeilijker. Omdat deze vacuum vanuit het orgineele filterhuis gebruikt om op te schakelen.
En met een handbak zal je wat moeten zien te regelen voor je rembekrachtiger, aangezien deze zijn vacuum ook van het orgineele luchtfilterhuis vandaan haald.
Mzzl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 02:44 #656340 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
weet iemand nog een leuke, mooie of een goede oplossing of plek om je openlucht filter zo in te bouwen dat die niet te veel warme lucht aanzuigt. Want dat moet ik dus niet hebben. !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 03:25 #656341 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
Zie mijn fotoos.
Mijn filter zit direct achter de komplamp.
Daar vangt ie ruim voldoende koele lucht, alle hete lucht vanaf je uitlaatspruitstuk word namelijk door de ventilator sowieso naar achteren geblazen.
Bovendien heb ik het originele luchtfilterhuis weggehaald maar de buis die "koude" lucht aanzuigt om die vervolgens via "het rare klepje" (volgens mij werkt het met een bimetaal ofzo) te mengen met warme lucht vanaf het uitlaatspruitstuk (werkt an sich wel maar in de loop van de jaren gaat het bimetaal eraan... en werkt het niet meer)... die buis dus... heb ik laten zitten, dus die brengt in feite alleen maar koude buitenlucht naar de motorruimte.

Op vermogenswinst moet je niet rekenen, hooguit het geluid wordt wat rauwer cq. leuker, en het onderhoud (nog) makkelijker. Zo'n open filter haal je namelijk heel simpel met een schroevendraaier ff los, schoonblazen met een compressor en opnieuw olieen met een "officiele" K&N reinigingskit en je kunt er weer 30.000 km tegenaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 09:25 #656342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
@steven;

tis off-topic in deze discussie, maar voor de 340 is er een kant-en klaar K&N filter wat je zo op je carb kunt schroeven (wel eerst de 3 boutjes vh luchtfilter eruit draaien)

de aansluiting richting emvk kun je oplossen door een mini filtertje op de emvk zelf te zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 12:41 #656343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
volgens mij zit je rembekrachtiger helemaal niet op je luchtfilter! (of is dat per type verschillend?) Bij mij zit ie in ieder geval op het inlaatspruitstuk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 12:43 #656344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
klopt als een bus.

hetzelfde geldt trouwens voor het schakelvacuum voor de emvk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 13:39 #656345 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
@ Luc Rouvroye

Je zou dus ook gewoon de buis kunnen inkorten en de filter achter de linker koplamp leggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 15:13 #656346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
Joa, maar daar zit ie een beetje klem tussen de accu en de lamp. Het enige voordeel is dat de aanzuigbuis korter is, en ik vermoed niet dat die 75 cm of zo verschil maakt.
Ik laat de buis lekker zo, en als het nodig zou zijn heb ik met 5 minuten het originele filter teruggebouwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2004 20:03 #656347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
OOhh oke. met die gedachten van kan hem zo terug bouwen naar orgineel die heb ik ook. Laat de orginelen filter huis ook gewoon zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2004 18:13 #656348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open lucht filter op een B200 F motor
Oke, ik naar de sloop voor een orginelen aanzuig buis wat tussen je filter huis en je lucht hoeveelheidsmeter zit te kopen. Ik ben bekend bij de sloop, dus loop zo naar de vier 3 serieus die buiten stonden. Wat blijkt hebben ze toevallig de twee 360's met de B200 motor op geruimt. Conclusie ik kan dus geen buis vinden waar ik in kan zagen om zo me Openlucht filter mooi te monteren Nu moet ik dus iets anders verzinnen. Iemand nog ideeen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets