340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
zeker weten dat het bij de R5 zo'n 'onderwaterpomp' is?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Overigens ben ik ook al aan het nadenken wat ik met de intercooler doe.... Achter de gril plaatsen is het mooiste + het effectiefste.. Echter krijg je dan een vrij lang intercooler slangen stelsel dat je wel op druk moet brengen (duurt het langer voordat de turbo aanspreekt.) Daarom zou het ook een mogelijkheid zijn om de intercooler in de motorkap te maken. Alleen hou ik hem uiterlijk het liefst volledig standaart.. Dus geen luchthapper op de motorkap
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
owja, de oliekoeler; het makkelijkste is misschien een warmtewisselaar, met losse olie en water aansluitingen. die kun je parrallel aan je kachel aansluiten op de dunne waterslangen. je olie komt dan ook bijna net zo snel op temperatuur als het water zelf, dat is wel gunstig.
een losse oliekoeler met thermostatische klep in een tussenzetstuk tussen filter en blok, kan ook nog natuurlijk. ook makkelijk, wel duur
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
en een ander puntje om over na te denken: Ik moet ook nieuwe benzine leidingen gaan aanleggen van de pomp naar het blok. De originele zijn niet ontworpen voor 3 bar neem ik aan.
En over de brandstofpomp van een r5 turbo, ik ben nog bij de renault mannen aan het navragen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Die benzinedruk klinkt als vrij standaard voor een injectieblok, dus als je gewoon een 360 brandstofsysteem scoort, en dit vervolgens op de renault brandstofrail aansluit, dan regelt de drukregelaar de rest wel. Ik zou trouwens zeker wel de gehele leidingen voor die van een 360 omwisselen..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
bij een 340 heb je zowieso al een retourleiding, ook wel handig.
De getoonde motor is trouwens een carburateurmotor. maar wel met hoge brandstofdruk dus
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Anders moet ik de r5 pomp pakken, en zelf leidingen gaan fixen
Overigens heeft de r5 wel een brandstofdrukregelaar (ik weet nog niet of ik die in mijn "motor" pakketje heb zitten. Hij komt er iig wel op.
Dit turboblok heeft idd een carb jah.
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 9 mei 2006)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De Volvo onderdelen komen beter uit qua positie, vandaar dat ik het liefste die onderdelen gebruik.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Een hernia en paar emmers zweet later is de versnellingsbak eraf (had ik nog nooit gedaan) En is het blok los van het subframe. Ook heb ik de intercooler en radiateur eraf gehaald. En nog een heleboel andere zaken die mijn hersencellen alweer hebben achtergelaten.
Haha de blaren staan op mijn handen.....
Ja.. ik ben moe..
http://groups.msn.com/_Secure/0QAAAAC8RtwOCis4CUUuBRIzJHCJCHl0hj06mt7QyIHkPbO0*bN!iktQht4SEcy9vin6UjLcC3da*hvZ6dtX2Wgiwl37px2lbAAAAAAAAAAA/IMG_2607.JPG?dc=4675571988876201050
Tjek de turbo he :P bling bling...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.