340 Turbo Wolf in schaapskleren

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-05-2006 23:44 #657418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
dan moet je het pad van de elektrische pomp gaan bewandelen....

zeker weten dat het bij de R5 zo'n 'onderwaterpomp' is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-05-2006 23:59 #657419 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Overigens moet ik ook iets verzinnen voor de oliekoeler/radiateur. De r5 turbo heeft een warmtewisselaar. Er lopen dus olieleidingen naar de rad, en omdat de rad anders geplaatst moet worden komen die leidingen in zijn geheel niet uit. Ik denk dat ik de originele volvoradiateur ga gebruiken, en een aparte oliekoeler aanschaf.


Overigens ben ik ook al aan het nadenken wat ik met de intercooler doe.... Achter de gril plaatsen is het mooiste + het effectiefste.. Echter krijg je dan een vrij lang intercooler slangen stelsel dat je wel op druk moet brengen (duurt het langer voordat de turbo aanspreekt.) Daarom zou het ook een mogelijkheid zijn om de intercooler in de motorkap te maken. Alleen hou ik hem uiterlijk het liefst volledig standaart.. Dus geen luchthapper op de motorkap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2006 00:06 #657420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
zo'n enorm verschil in slanglengte hoeft dat toch niet te zijn, die intercooler in de grille??


owja, de oliekoeler; het makkelijkste is misschien een warmtewisselaar, met losse olie en water aansluitingen. die kun je parrallel aan je kachel aansluiten op de dunne waterslangen. je olie komt dan ook bijna net zo snel op temperatuur als het water zelf, dat is wel gunstig.

een losse oliekoeler met thermostatische klep in een tussenzetstuk tussen filter en blok, kan ook nog natuurlijk. ook makkelijk, wel duur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2006 12:51 #657421 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Intercoolerslangen worden dan wel lang. De turbo zit precies aan de andere kant van het motorblok (gezien vanaf de grill)

en een ander puntje om over na te denken: Ik moet ook nieuwe benzine leidingen gaan aanleggen van de pomp naar het blok. De originele zijn niet ontworpen voor 3 bar neem ik aan.

En over de brandstofpomp van een r5 turbo, ik ben nog bij de renault mannen aan het navragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2006 13:59 #657422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Neem gewoon de v360 pomp. Zo'n turbo heeft een redelijke dorst, maar ik verwacht niet dat een 1.4 meer zal gebruiken dan de 2l van de 360.
Die benzinedruk klinkt als vrij standaard voor een injectieblok, dus als je gewoon een 360 brandstofsysteem scoort, en dit vervolgens op de renault brandstofrail aansluit, dan regelt de drukregelaar de rest wel. Ik zou trouwens zeker wel de gehele leidingen voor die van een 360 omwisselen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2006 14:11 #657423 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
misschien heeft de R5 een drukregelaar die je kunt gebruiken, dan ben je al in ieder geval een stuk minder afhankelijk van de aangeleverde brandstofdruk, en zit je met de einddruk wel goed.

bij een 340 heb je zowieso al een retourleiding, ook wel handig.

De getoonde motor is trouwens een carburateurmotor. maar wel met hoge brandstofdruk dus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2006 14:43 #657424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
De renault brandstofpomp is blijkbaar wel extern.. Echter lijkt het me toch verstandiger om de V360 pomp + alle aan en afvoerleidingen te gebruiken. (de renault mannen denken dat de originele retour onvoldoende is)

Anders moet ik de r5 pomp pakken, en zelf leidingen gaan fixen

Overigens heeft de r5 wel een brandstofdrukregelaar (ik weet nog niet of ik die in mijn "motor" pakketje heb zitten. Hij komt er iig wel op.

Dit turboblok heeft idd een carb jah.

(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 9 mei 2006)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-05-2006 15:33 #657425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Gister heb ik de waterpomp, dynamo + steunen + krukaspoelie van het volvo blok afgeschroeft. Blijkt nou alleen dat de dynamosteun van het volvoblok niet precies op de renault kop past. Het bovenste boutje van de dynamosteun kan niet gemonteerd worden. Ik ga eerst proberen of die dynamosteun met 2 boutjes vast genoeg gezet kan worden. Anders ga ik toch de renault pomp, dynamo en poeli gebruiken.

De Volvo onderdelen komen beter uit qua positie, vandaar dat ik het liefste die onderdelen gebruik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-05-2006 23:43 #657426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren


Overigens zoek ik voor dit project een roestvrije, nagenoeg gratis (zijn er maar zat toch ) handgeschakelde 340 3-deurs.


volgens mij heeft Frans binnenkort weer wat over voor je (is wel een 1.7 maar dat boeit niet zo, toch)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-05-2006 23:55 #657427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Vandaag veel "grond verzet" zeg maar...

Een hernia en paar emmers zweet later is de versnellingsbak eraf (had ik nog nooit gedaan) En is het blok los van het subframe. Ook heb ik de intercooler en radiateur eraf gehaald. En nog een heleboel andere zaken die mijn hersencellen alweer hebben achtergelaten.

Haha de blaren staan op mijn handen.....


Ja.. ik ben moe..
http://groups.msn.com/_Secure/0QAAAAC8RtwOCis4CUUuBRIzJHCJCHl0hj06mt7QyIHkPbO0*bN!iktQht4SEcy9vin6UjLcC3da*hvZ6dtX2Wgiwl37px2lbAAAAAAAAAAA/IMG_2607.JPG?dc=4675571988876201050

Tjek de turbo he :P bling bling...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets