mystery valve

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2020 17:13 #635378 door V300 register
mystery valve is gemaakt door V300 register
Wat is de klien drie klep valve met twee electriche wires, een slang komt van de lucht filter, en een slang van de carburettor. Mijn heeft geen slang on de dierde nipple! The Haynes manual heb en PCV diagram voor de b14 en b17 maar niet de b19. Tell U als de lucht filter is gebocked? Of de lucht is te koude?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2020 17:44 #984554 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mystery valve
Je bedoelt denk ik de EMVK (elektromagnetische ventielklep). Dit kastje zorgt voor je opschakel- en terugschakelvacuüm.

Zie hier www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2020 17:57 #984555 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic mystery valve
Die zit niet op een 2-liter.
Heb je een motor met carburateur? Ik denk dat je de elektrisch geschakelde klep van de vlotterkamerontluchting bedoelt. Ingeschakeld contact = verbinding slang naar luchtfilter en carburateur, uitgeschakeld contact = verbinding tussen slang naar carburateur en ontluchting (loze slang naar beneden).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2020 19:04 #984557 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mystery valve

volvofiel;257593 schreef : Die zit niet op een 2-liter.


Oh, goeie, daar had ik even overheen gelezen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-08-2021 11:25 #1041544 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mystery valve
Ik ga even 'n oud topic nieuw leven inblazen, aangezien ik deze klep nu ook ben tegen gekomen (denk ik). Het gaat om een B19A:



Op deze tweede foto zijn de aansluitingen te zien op de luchtfilterbehuizing en net bij de carburateur:



Is dit inderdaad de klep voor de vlotterkamerontluchting? De 360 rijd prima zonder, maar toen ik gister voor 't eerst ooit met pech langs de weg stond (het bleek een defecte rotor, nog geen 200km geleden vervangen) kwam ik deze tegen. Er was inderdaad 1 loze leiding omlaag, 1 zat op de zijkant gemonteerd en de andere was niet aangesloten. Helaas is, zoals te zien op de foto's, 1 van de afsluitingen afgebroken toen ik op het hoge gras stond en ik heb 't daarna niet meer terug kunnen vinden.
Hoe belangrijk is deze klep? Ik snap dat ik nu lucht aanzuig die niet door het luchtfilter heen gaat, maar wat als ik deze aansluitingen afdop? Of loop ik dan de kans op een backfire omdat de vlotterkamer dan niet meer kan ontluchten?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets