360 Versnellingsbak blokeerd?

Lees meer
12-01-2019 02:17 #635053 door Albert Jan Algera
360 Versnellingsbak blokeerd? is gemaakt door Albert Jan Algera
Ik dacht dat bij een van men 360 de versnellingsbak kapot was doordat de wielen niet gingen draaien. een boutje van het koppelstukje was er ook uitgelopen. Dus heb ik en nu een andere versnellingsbak en koppelstukje geplaatst. Ik kan met de pook door alle versnellingen schakelen. Maar als ik hem in zijn vrij zet kan ik bij het diff niet gewoon beide wielen naar voren draaien? Was de vorige bak toch niet stuk???? wat kan dit zijn.....

De middenas draaide gewoon rond als de motor liep en er geen bak op zat.
Vandaar dat ik er zo van uitging dat de bak kapot zou zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2019 12:35 #980413 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 Versnellingsbak blokeerd?
En als je de aandrijfasjes eens los haalt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2019 15:54 #980417 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic 360 Versnellingsbak blokeerd?
Aandrijfassen naar wielen zijn los. Ik probeer hem echt op het diff te draaien. Als ik een kant pak gaat andere kant diff draaien. Dus dat werkt wel. Maar als ik ze allebei tegelijk wil doen komt er geen beweging in. Terwijl schakel stang vast zit met het pennetje en de auto gewoon in de vrij staat. Zou de middelste aandrijfas krom kunnen zijn ofzo? of zou het echt de schakel stang zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2019 15:13 #980428 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic 360 Versnellingsbak blokeerd?
Koppelingshuis miste een bout die mogelijk naar binnen is gevallen. Maar was nu niet te vinden. Als ik het nu test met de startmotor. (alle brandstofleidingen ben ik nog aan het vernieuwen) lijkt het erop dat "de vrij" wel werkt. Wellicht iets goed verschoven in de bak. Deze is namelijk deels uit elkaar geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets