Remdruk lampje brand bij hogere toeren

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-09-2018 10:01 #634975 door V300 register
Remdruk lampje brand bij hogere toeren is gemaakt door V300 register
Ik was gisteren op weg naar huis vanaf mijn werk, dus ik draai de oprit op en jakker de 360 wat hoger in zijn toeren dan gebruikelijk (3000-4000 max). Toen zag ik dat 't lampje voor de remdruk kort aan ging, maar dat was net voor het schakelen, toen ik eenmaal ging schakelen ging 'ie weer uit. Ik heb dit de laatste maand al een keer eerder gehad.


Een vriend van mij stelde toen dat het kon zijn dat de carburateur eventjes niet genoeg vacuum kan opbouwen, omdat er zoveel lucht doorheen wordt gejaagd bij hogere toeren, en dat de remcilinder (en dus de druk) vertrouwt op het vacuum van de carb.


Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, en of ik me ergens zorgen om moet maken? Het niveau van de remvloeistof is verder prima, en ze remt ook gewoon goed.


(edit: ik heb het per ongeluk in de verkeerde sectie geplaatst, maar kan 'm ook niet verplaatsen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-09-2018 10:13 #977017 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Remdruk lampje brand bij hogere toeren
't lampje voor de remdruk zoals jij dit benoemd is eigenlijk een niveau meting voor de rem olie, mocht de olie onder een bepaalde niveau komen door, versleten remvoeringen of lekkages dan gaat deze lampje aan. Het lampje word aangestuurd door een niveauschakelaar in de oliebehouder boven op de hoofdremcilinder.
Het heeft niets met de vacuüm van de motor naar de remkrachtversterker te maken.
Misschien dat het komt door het snel schakelen in combinatie met een lager remolie niveau dat de niveauschakelaar contact maakt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2018 10:52 #977018 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Remdruk lampje brand bij hogere toeren

2 Fast 4 U;251952 schreef : 't lampje voor de remdruk zoals jij dit benoemd is eigenlijk een niveau meting voor de rem olie, mocht de olie onder een bepaalde niveau komen door, versleten remvoeringen of lekkages dan gaat deze lampje aan het lampje word aangestuurd door een niveauschakelaar in de oliebehouder boven op de hoofdremcilinder.
Het heeft niets met de vacuüm van de motor naar de remkrachtversterker te maken.
Misschien dat het komt door het snel schakelen in combinatie met een lager remolie niveau dat de niveauschakelaar contact maakt?


Dit komt dus door de extreme power die vrijkomt bij het accelereren :worship:

Bij de 850 heb ik daar met de ruitensproeier ook altijd last van bij plankgas. :yummie:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-09-2018 12:09 #977020 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remdruk lampje brand bij hogere toeren
Wat Erick zegt.

Controleer voor de zekerheid je remcilinders achter op lekkage. En de remblokken voor op slijtage. Om het 'op te lossen' kan je de remvloeistof bijvullen. En op termijn blokken vervangen of lekke cilinders vervangen. Of andere lekkages oplossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets